این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۱۷۱-۱۸۲
عنوان فارسی
ماهیت قو لمرو تعلیم و تربیت اسلامی در متن تحصیلات
چکیده فارسی مقاله
چکیده سه نگرش در تعلیم و تربیت اسلامی وجود دارد. در نگرش نخست تعلیم و تربیت اسلامی بـه منزله نظامی توصیفی است که از طریق بررسی آثار دانشمندان مسـلمان مـی تـوان بـدان دسـت است که بر اساس آن، میتوان با استفاده از متون دینـی 2 یافت. در نگرش دوم، نظامی استنباطی برای همه مسائل تعلیم و تربیت، پاسخی فراهم آورد. در نگرش سوم، تعلیم و تربیـت اسـلامی به منزله نظامی استنباطی ـ توصیفی تلقی شده است که در آن برخی مسائل و مباحـث مربـوط به تعلیم و تربیت از متون اسلامی استخراج میشود و دسترسی به برخی موارد دیگر بر اسـاس روشهای تجربی و پیشفرضهای دینی، انجام میگیرد. در این نوشتار سعی برآن اسـت کـه بـا عنایت به مطالب فوق، بااشارهای کوتاه به ماهیت و تاریخچه تعلیم و تربیت اسـلامی بـه منزلـه رشتهای دانشگاهی، روشهای تحقیق و دستاوردهای آن نیز مورد بررسی قرار گیرد
کلیدواژههای فارسی مقاله
تعلیم و تربیت، ماهیت محیط، روش تحقیق،
عنوان انگلیسی
ta
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
معصومه علینژاد |
زهره میرسپاسی |
سعید صانعی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53178_8dd2cef7e8ecf17e3037a3f5f759fe3e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-513472.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات