این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۱۷۱-۱۸۲

عنوان فارسی ماهیت قو لمرو تعلیم و تربیت اسلامی در متن تحصیلات
چکیده فارسی مقاله چکیده سه نگرش در تعلیم و تربیت اسلامی وجود دارد. در نگرش نخست تعلیم و تربیت اسلامی بـه منزله نظامی توصیفی است که از طریق بررسی آثار دانشمندان مسـلمان مـی تـوان بـدان دسـت است که بر اساس آن، میتوان با استفاده از متون دینـی 2 یافت. در نگرش دوم، نظامی استنباطی برای همه مسائل تعلیم و تربیت، پاسخی فراهم آورد. در نگرش سوم، تعلیم و تربیـت اسـلامی به منزله نظامی استنباطی ـ توصیفی تلقی شده است که در آن برخی مسائل و مباحـث مربـوط به تعلیم و تربیت از متون اسلامی استخراج میشود و دسترسی به برخی موارد دیگر بر اسـاس روشهای تجربی و پیشفرضهای دینی، انجام میگیرد. در این نوشتار سعی برآن اسـت کـه بـا عنایت به مطالب فوق، بااشارهای کوتاه به ماهیت و تاریخچه تعلیم و تربیت اسـلامی بـه منزلـه رشتهای دانشگاهی، روشهای تحقیق و دستاوردهای آن نیز مورد بررسی قرار گیرد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعلیم و تربیت، ماهیت محیط، روش تحقیق،

عنوان انگلیسی ta
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله معصومه علینژاد |


زهره میرسپاسی |


سعید صانعی |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53178_8dd2cef7e8ecf17e3037a3f5f759fe3e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-513472.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات