این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۵، شماره ۱۵، صفحات ۴۱-۵۸

عنوان فارسی اثربخشی ساختارهای متن بر درک مطلب دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، بررسی و مقایسه متغیرهای ساختاری متن، برای نمونه، سبک شرحمتن، بر روی دانشجویان رشته های روانشناسی و علوم تربیتی بوده است. نمون ۀ موردمطالعه، عبارت بودند از دانشجویان مشغول به تحص یل در دانشگاه ها ی دولت ی شهرتهران که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. این دانشجویان در ای ن3) به × 300 نفر بوده اند که در یک طرح عاملی دوراهه ( 4 ( بخش از تحقیق (آزمایش 1صورت جایگزینی تصادفی قرار گرفتند. ابزارها ی پژوه ش نی ز عبارت بود از متونآموزشی، پرسشنامه درک مطلب و پرسشنامۀ نگرشسنج به منظور تحلیل داده ها نی ز ازتحلیل واریانس دو راهه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. بخشی از نتایج آزمون نشاندادند که ساختار توضیحی (استفاده از مثال ها) بر روی درک مطلب مؤثرتر ازساختارهای توصیفی و تحلیلی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ساختارهای متن، سبک شرح متن، درک مطلب، ساختارهای تحلیلی،

عنوان انگلیسی sa
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عاطفه فردوسی پور | ferdosi pour


علی دلاور |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53207_1beb502152b949da3da52c444a8a1734.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-513998.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات