این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۵، شماره ۱۳، صفحات ۹-۳۴
عنوان فارسی
مقایسۀ تأثیر دو روشآموزشاز طریق شبکۀ وب و آموزشبه روش سنتی (سخنرانی) بر یادگیری و انگیزشپیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال دوم دبیرستان مفید شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
چکیدهدر این پژوهش به منظور مقایسۀ تأثیر دو روش آموزش از طریق شبکۀ وب و آموزش به روش سنتی36 دانش آموز به صورت تصادفی از میان دانشآموزان سال دوم دبیرستان مفید انتخاب و به همینروش در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهش شامل آزمونهای پیشرفت تحصییلی،انگیزش پیشرفت و سه پرسشنامه برای اندازهگیری متغیرهای پیشبین بود. نتایج تجزیه و تحلیل داده هاگرو ههای مستقل و تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد به رغم تأثیر افزایشی t با استفاده از آزمونبین میانگین نمرات دو گروه در میزان یادگیری تفاوت معناداری وجود ندارد و آموزش از طریق وبصرفاً سطوح بالای یادگیری (کاربستن و بالاتر) را تحت تأثیر قرار میدهد . در عین حال آموزش ازطریق وب به طور قابل ملاحظهای موجب افزایش انگیزش پیشرفت تحصیلی می شود و استفاد هغیرمعمول، زیاد و فراغتی از اینترنت با میزان یادگیری رابطۀ معکوس دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش الکترونیکی، آموزش از طریق وب، آموزش سنتی، یادگیری، انگیزش،
عنوان انگلیسی
شئ
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین ابراهیم آبادی |
علی دلاور |
علی اکبر سیف | ali akbar
یحیی تابش |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53214_d1e7d96e4348810a9411af7469c1ccf9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-514003.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات