این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
الجمعیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها فصلیه محکمه
، جلد ۱۲، شماره ۳۸، صفحات ۱۹۱-۲۱۴
عنوان فارسی
العوامل المؤثره فی تعلم اللغه العربیه بین طلاب جامعه بیام نور لمحافظه جهارمحال و بختیاری
چکیده فارسی مقاله
ان الغایه من هذا التحقیق هی مناقشه الأسباب المؤثره فی مدی تعلم اللغه العربیه بین طلبه جامعه «بیام نور» لمحافظه «جهارمحال بختیاری» فی العام الدارسی «89-90». ان الطریقه البحث فی هذا التحقیق هی الطریقه التجربیه و لقد استعمل من طریقه آلیه لجمع المعلومات. إنّ الجمعیه الإحصائیه التی نطلبها فی تحقیقنا هذا یشمل 2205 نسمه من طلبه جامعه «بیام نور» لحافظه جهارمحال بختیاری الذین اشتغلو بالدراسه فی فروع «الهیات و الادب الفارسی و الحقوق» فی العام الدارسی «89-90». إنما النموذج الإحصائی لهذا البحث یشتمل علی مائتی نسمه الذین اختیروا علی اسلوب أخذ النماذج المسماه بالعنقودیه؛ و قد تمّ إنجاز التحالیل علی مستوی الإحصاء الوصفی علی شکل الانتشار التکثیری و فی مستوی الحصاء الاستنباطی علی أساس امتحان T و تحلیل النمط الواریانسی. لقد تعلن نتائج هذا البحث أنه یؤثر سائر المؤشرّات المعنیّه للنقاش علی مستوی تعلم اللغه العربیه من جانب الطلبه إضافه علی الوضع الاقتصادی للعائلات. علی کل حال تبیّن 5/69بالمائه من التغییرات لمستوی تعلم اللغه العربیه بواسطه المؤشرّات المستقله.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
عوامل مؤثر بر میزان یادگیری زبان عربی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور (مطالعه موردی استان چهارمحال و بختیاری)
چکیده انگلیسی مقاله
وهش به بررسی عوامل مؤثر بر میزان یادگیری زبان عربی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی 1390- 1389 میپردازد. روش تحقیق پیمایشی است و برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه محققساخته استفاده شدهاست. جامعه آماری پژوهش شامل 2205 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری است که در سال 90-89 در رشتههای الهیات، ادبیات فارسی، و حقوق مشغول به تحصیل بودهاند. نمونه آماری این تحقیق 200 نفرند که به روش نمونهگیری خوشهای و چندمرحلهای انتخاب شدند. تجزیهوتحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی با توزیع فراوانی و در سطح آمار استنباطی با آزمون T، تحلیل واریانس و تحلیل مسیر انجام گرفتهاست. نتایج پژوهش نشان میدهد که بیشتر متغیرهای بررسیشده، بهجز وضعیت اقتصادی خانواده، بر میزان یادگیری زبان عربی دانشجویان تأثیر داشتهاند. بهطورکلی 5/69 درصد تغییرات میزان یادگیری زبان عربی (متغیر وابسته) بهوسیله متغیرهای مستقل تبیین میشود.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا قنبری |
بروجن
اصغر طهماسبی بلداجی |
بلداجی
نشانی اینترنتی
http://iaall.iranjournals.ir/article_12467_b0c9d9fe06f2e72f819694bbd0561abe.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/608/article-608-514349.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
ar
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات