این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
هوش محاسباتی در مهندسی برق
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱-۸
عنوان فارسی
کاهش نویز در ماشین سوئیچ رلوکتانس با تغییر ساختار هندسی ماشین به کمک روش طراحی آزمایشها
چکیده فارسی مقاله
در مقاله حاضر، روندی برای بهینهسازی شکل استاتور موتور سوئیچ رلوکتانس بهمنظور کاهش ارتعاش و نویز صوتی در این موتور معرفی شده است. نیروی شعاعی اعمالشده بر روی قطب استاتور سبب جابهجایی استاتور و ارتعاش ماشین و باعث تولید نویز صوتی میشود. با استفاده از نرمافزار المان محدود ANSYS، الگوی شبیهسازی برای موتور سوئیچ رلوکتانس معرفی شده است که در آن با انجام تحلیلهای الکترومغناطیسی و مودال نیروی شعاعی لحظهای وارد بر قطب استاتور و فرکانسهای طبیعی استاتور با دقت زیادی پیشبینی میشوند. با اعمال الگوی شبیهسازی ایجادشده به یک موتور سوئیچ رلوکتانس 4/6، نتایج شبیهسازی، ارائه و برای اطمینان از صحت نتایج با دادههای اندازهگیری مقایسه شدهاند. همچنین، برای کاهش نویز موتور مزبور سوئیچ رلوکتانس، یک ساختار متفاوت برای استاتور پیشنهاد شده است و پارامترهای طراحی بهینه موتور به کمک الگوی شبیهسازی ایجادشده و الگوریتمهای مختلف مطرح در روش طراحی آزمایشها تعیین شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتعاشات، تحلیل المان محدود، موتور سوئیچ رلوکتانس، نویز صوتی،
عنوان انگلیسی
Noise Reduction in Switched Reluctance Machine Using Shape Optimization and Design of Experiment Algorithm
چکیده انگلیسی مقاله
In the present paper, the shape optimization is done for the switched reluctance machine to decrease the noise and vibration of this motor. The main reason for noise and vibration in the switched reluctance machine is the instantaneous radial force which is applied on the stator poles of the machine. Using the ANSYS finite element package, an electromagnetic simulation model has been developed for the switched reluctance motor by which the instantaneous radial force applied to stator poles and the natural frequencies are obtained precisely from the done electromagnetic and modal analyses. Applying the developed simulation model to a 6/4 switched reluctance motor, the simulation results are presented and they are validated using the given experimental results. To reduce the noise of the considered switched reluctance motor, a different structure is suggested for the stator and the optimal design parameters are determined using the developed simulation model and different algorithms are proposed in the design of experiment method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امید نادری |
دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه کاشان – کاشان - ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
بابک گنجی |
دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه کاشان – کاشان - ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نشانی اینترنتی
http://isee.ui.ac.ir/article_22060_1359da8a58ce766b1aee66d45a1fc4f5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1306/article-1306-514964.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات