این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۲۷، شماره ۴، صفحات ۱۱۳-۱۳۷
عنوان فارسی
رفتار تغییر برند در شرکتهای بیمه با رویکرد روانشناسی مصرفکننده
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر خصوصیات شخصیت مصرفکننده و روابط درکشده توسط وی بر روی تمایل به تغییر برند، با درنظرگرفتن نقش تعدیلگر شدتِ ضعف خدمات در بازار بیمه است. بدینمنظور از جامعه آماری بیمهگذاران بیمه مسئولیت نمایندگیها و شعب بیمه «الف»، «ب» و «ج» در شهر تهران در سال 1389 استفاده شد و به روش طبقهای غیرنسبی تعداد 180 نمونه انتخاب و اطلاعات لازم بهوسیله پرسشنامه دریافت گردید. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها و تحلیل آماری از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد و دادهها با استفاده از نرمافزار PLS مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که وقتی شدتِ ضعف خدمات بالاست، افرادِ با مرکز کنترل درونی نسبت به افرادِ با مرکز کنترل بیرونی، تمایل بیشتری به تغییر برند دارند. همچنین زمانی که شدتِ ضعف خدمات بالاست، درگیری عاطفی بالا در روابط درکشده توسط مشتری، تمایل او را به تغییر برند مصرفی کاهش میدهد
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_3317_37c52008273e647e4041b2f6fd33c19a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-515085.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات