این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۲۷-۴۴
عنوان فارسی
هوش فرهنگی و رابطهی آن با ویژگیهای کارآفرینانهی مدیران سازمانهای غیرانتفاعی در ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق، مطالعهی رابطهی هوش فرهنگی با ویژگیهای کارآفرینانهی مدیران سازمانهای غیردولتی است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی بوده و روش تحقیق از نوع همبستگی میباشد. دادههای تحقیق، از اعضای هیات موسس سازمانهای غیرانتفاعی در استان تهران (244 نفر) که حداقل 3 سال سابقهی تعاملهای فرهنگی را داشتهاند، با دو پرسشنامهی جداگانه برای سنجش هوش فرهنگی و ویژگیهای کارآفرینان گردآوری شده است. یافتههای این تحقیق نشان میدهد، رابطهی عمیقی میان الگوی چهارعاملی هوش فرهنگی و هر یک از ویژگیهای کارآفرینان وجود دارد. همچنین از میان چهار بُعد هوش فرهنگی، ابعاد رفتاری و شناختی در سطح 01/0 با کارآفرینی رابطه علی نشان دادند. بنابراین تقویت هوش فرهنگی رفتاری و شناختی میتواند بهطور مستقیم بر افزایش کارآفرینی سازمانی اثرگذار باشد. این یافتهها بیانگر این است که هوش فرهنگی را میتوان بهعنوان یک عامل حیاتی موفقیت برای ادارهکنندگان سازمانهای غیردولتی بهحساب آورد. نتایج این تحقیق میتواند در شناسایی ویژگیهای موردنیاز برای افرادی که در تعاملهای چندفرهنگی درگیر هستند، بهکار گرفته شود و ایدهی جدیدی برای مطالعههای دانشگاهی و تجربههای عملی در حوزهی فرهنگ مطرح کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
هنگی و رابطهی آن با ویژگیهای کارآفرینانهی مدیران سازمانهای غیرانتفاعی در ایران
چکیده انگلیسی مقاله
ن تحقیق، مطالعهی رابطهی هوش فرهنگی با ویژگیهای کارآفرینانهی مدیران سازمانهای غیردولتی است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی بوده و روش تحقیق از نوع همبستگی میباشد. دادههای تحقیق، از اعضای هیات موسس سازمانهای غیرانتفاعی در استان تهران (244 نفر) که حداقل 3 سال سابقهی تعاملهای فرهنگی را داشتهاند، با دو پرسشنامهی جداگانه برای سنجش هوش فرهنگی و ویژگیهای کارآفرینان گردآوری شده است. یافتههای این تحقیق نشان میدهد، رابطهی عمیقی میان الگوی چهارعاملی هوش فرهنگی و هر یک از ویژگیهای کارآفرینان وجود دارد. همچنین از میان چهار بُعد هوش فرهنگی، ابعاد رفتاری و شناختی در سطح 01/0 با کارآفرینی رابطه علی نشان دادند. بنابراین تقویت هوش فرهنگی رفتاری و شناختی میتواند بهطور مستقیم بر افزایش کارآفرینی سازمانی اثرگذار باشد. این یافتهها بیانگر این است که هوش فرهنگی را میتوان بهعنوان یک عامل حیاتی موفقیت برای ادارهکنندگان سازمانهای غیردولتی بهحساب آورد. نتایج این تحقیق میتواند در شناسایی ویژگیهای موردنیاز برای افرادی که در تعاملهای چندفرهنگی درگیر هستند، بهکار گرفته شود و ایدهی جدیدی برای مطالعههای دانشگاهی و تجربههای عملی در حوزهی فرهنگ مطرح کند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدجواد ناییجی | mohammad javad
دانشجوی دکتری مدیریت- دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
منصوره عباسعلی زاده |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاده
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_23529_4cafd9e8db860d9ebc308b1c2e2a510a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516197.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات