این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۶۵-۸۴

عنوان فارسی الگوی کارآفرینی اجتماعی در سامان‌دهی کودکان خیابانی
چکیده فارسی مقاله یکی از اقدام‌های اثرگذار برای رفع معضلات اجتماعی و از جمله کودکان خیابانی، به‌کارگیری فعالیت‌های کارآفرینانه‌ی اجتماعی در جامعه است. برای این‌که بتوان زمینه‌ی کارآفرینی اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد و سپس بر مبنای آن به حل این معضل اجتماعی پرداخت، نیاز به الگویی در این زمینه در کشور است. از این‌رو هدف این پژوهش که با روش تحقیق کیفی، نظریه‌ی مبنایی یا نظریه‌ی برخاسته از داده‌ها (GT) انجام شده است، تدوین الگوی کارآفرینی اجتماعی برای سامان‌دهی کودکان خیابانی در ایران می‌باشد. به این منظور با 22 نفر از اطلاع‌رسانان کلیدی مصاحبه اکتشافی انجام شد. نمونه‌گیری هدفمند و بر مبنای "اشباع‌نظری" بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها براساس کدگزاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. در مجموع از مصاحبه‌ها 552 گزاره‌ی مفهومی اولیه در مرحله‌ی کدگزاری باز و 114 گزاره‌ی مقوله‌ای در مرحله‌ی کدگزاری محوری، به‌دست آمد و در نهایت در مرحله‌ی کدگزاری انتخابی، قضایایی که روابط تعمیم‌یافته میان مقولات را منعکس می‌کنند، وضوح کافی پیدا کردند و الگوی GT نمایان شد. بر اساس الگو، پدیده‌ی اصلی؛ مسئولیت گمشده در قبال کودکان خیابانی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کارآفرینی اجتماعی، کودکان خیابانی، نظریه‌ی مبنایی (GT)،

عنوان انگلیسی آفرینی اجتماعی در سامان‌دهی کودکان خیابانی
چکیده انگلیسی مقاله دام‌های اثرگذار برای رفع معضلات اجتماعی و از جمله کودکان خیابانی، به‌کارگیری فعالیت‌های کارآفرینانه‌ی اجتماعی در جامعه است. برای این‌که بتوان زمینه‌ی کارآفرینی اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد و سپس بر مبنای آن به حل این معضل اجتماعی پرداخت، نیاز به الگویی در این زمینه در کشور است. از این‌رو هدف این پژوهش که با روش تحقیق کیفی، نظریه‌ی مبنایی یا نظریه‌ی برخاسته از داده‌ها (GT) انجام شده است، تدوین الگوی کارآفرینی اجتماعی برای سامان‌دهی کودکان خیابانی در ایران می‌باشد. به این منظور با 22 نفر از اطلاع‌رسانان کلیدی مصاحبه اکتشافی انجام شد. نمونه‌گیری هدفمند و بر مبنای "اشباع‌نظری" بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها براساس کدگزاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. در مجموع از مصاحبه‌ها 552 گزاره‌ی مفهومی اولیه در مرحله‌ی کدگزاری باز و 114 گزاره‌ی مقوله‌ای در مرحله‌ی کدگزاری محوری، به‌دست آمد و در نهایت در مرحله‌ی کدگزاری انتخابی، قضایایی که روابط تعمیم‌یافته میان مقولات را منعکس می‌کنند، وضوح کافی پیدا کردند و الگوی GT نمایان شد. بر اساس الگو، پدیده‌ی اصلی؛ مسئولیت گمشده در قبال کودکان خیابانی است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهری اسدی |
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سیدمصطفی رضوی | seyed mostafa
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مقصود فراستخواه |
عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_23531_5e240e598b9437baec7155b3364923a0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516199.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات