این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۲۵-۱۴۴

عنوان فارسی ارتباط شیوه‌های شناختی گریگوریک با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی رابطه‌ی شیوه‌های شناختی با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در مرکز تهران است. این تحقیق از نوع توصیفی و هم‌بستگی بوده و مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده از روش میدانی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق شامل 5962 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز تهران است. حجم نمونه با روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی تصادفی، 361 نفر تعیین شد. پس از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، الگوهای تحلیل مسیر توسط نرم‌افزار لیزرل برای بررسی رابطه‌ی شیوه‌های شناختی گریگوریک با کارآفرینی و با شاخص‌های کارآفرینی ترسیم شد. آزمون فرضیه‌ها نشان داد که، شیوه‌های شناختی با ویژگی‌های کارآفرینی رابطه‌ی مثبت و معناداری دارد و از بین متغیرهای شیوه‌ی شناختی بیش‌ترین تا کم‌ترین تأثیر به ترتیب به شاخص‌های شیوه‌ی عینی- متوالی، شیوه‌ی انتزاعی- تصادفی، شیوه‌ی عینی- تصادفی و در نهایت انتزاعی- متوالی مربوط بوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شیوه‌ی عینی- متوالی، شیوه‌های شناختی، ویژگی‌های کارآفرینی،

عنوان انگلیسی وه‌های شناختی گریگوریک با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
چکیده انگلیسی مقاله ژوهش بررسی رابطه‌ی شیوه‌های شناختی با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در مرکز تهران است. این تحقیق از نوع توصیفی و هم‌بستگی بوده و مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده از روش میدانی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق شامل 5962 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز تهران است. حجم نمونه با روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی تصادفی، 361 نفر تعیین شد. پس از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، الگوهای تحلیل مسیر توسط نرم‌افزار لیزرل برای بررسی رابطه‌ی شیوه‌های شناختی گریگوریک با کارآفرینی و با شاخص‌های کارآفرینی ترسیم شد. آزمون فرضیه‌ها نشان داد که، شیوه‌های شناختی با ویژگی‌های کارآفرینی رابطه‌ی مثبت و معناداری دارد و از بین متغیرهای شیوه‌ی شناختی بیش‌ترین تا کم‌ترین تأثیر به ترتیب به شاخص‌های شیوه‌ی عینی- متوالی، شیوه‌ی انتزاعی- تصادفی، شیوه‌ی عینی- تصادفی و در نهایت انتزاعی- متوالی مربوط بوده است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدجواد حضوری | mohammad javad
استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور

احمد علی پور |
استاد گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور

سپیده دیداب | دیداب
کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه پیام نورتهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_23537_fb64b2296fb5fb06ca3e096af4907a34.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516205.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات