این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۸۷-۱۰۶
عنوان فارسی
تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی درآموزش عالی ایران است. سوالهای تحقیق با در نظرگرفتن الگوهای برنامهی درسی آموزشهای کارآفرینی (هدفها، محتوا، راهبردها و روشها) تدوین و بررسی شده است. در این تحقیق از طرح پیمایشی استفاده شده و جامعهی آماری این پژوهش را کارآفرینان و مدیران کارآفرین، متخصصان برنامهی درسی و مدیریت آموزشی تشکیل میدهند. نمونهی آماری پژوهش بخشی از جمعیت کارآفرینان، مدیران کارآفرین، متخصصان برنامهی درسی و مدیریت آموزشی در سطح کشور هستند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، 65 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز پژوهش با سه ابزار، اسناد و مدارک، پرسشنامه و فرمت مصاحبهی نیمه سازمانیافتهی اکتشافی محقق ساخته گردآوری شد. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 95/0 بهدست آمد. روایی صوری و محتوایی بهوسیلهی متخصصان و کارشناسان برنامهریزی درسی و مدیریت آموزشی تایید شده و تجزیه و تحلیل دادهها در سطح استنباطی انجام شد. یافتهها نشان داد t مشاهده شده از مقدار بحرانی جدول در سطح خطای 5 درصد بزرگتر است. بنابراین از نظر پاسخگویان هدفها، محتوا، راهبردهای یاددهی و یادگیری، شیوههای مدیریت و نظارت و ارزشیابی آموزش کارآفرینی باید بیش از سطح متوسط در آموزش کارآفرینی مد نظر قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
آموزش کارآفرینی در آموزش عالی ایران
چکیده انگلیسی مقاله
ه تحلیل وضعیت آموزش کارآفرینی درآموزش عالی ایران است. سوالهای تحقیق با در نظرگرفتن الگوهای برنامهی درسی آموزشهای کارآفرینی (هدفها، محتوا، راهبردها و روشها) تدوین و بررسی شده است. در این تحقیق از طرح پیمایشی استفاده شده و جامعهی آماری این پژوهش را کارآفرینان و مدیران کارآفرین، متخصصان برنامهی درسی و مدیریت آموزشی تشکیل میدهند. نمونهی آماری پژوهش بخشی از جمعیت کارآفرینان، مدیران کارآفرین، متخصصان برنامهی درسی و مدیریت آموزشی در سطح کشور هستند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، 65 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز پژوهش با سه ابزار، اسناد و مدارک، پرسشنامه و فرمت مصاحبهی نیمه سازمانیافتهی اکتشافی محقق ساخته گردآوری شد. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 95/0 بهدست آمد. روایی صوری و محتوایی بهوسیلهی متخصصان و کارشناسان برنامهریزی درسی و مدیریت آموزشی تایید شده و تجزیه و تحلیل دادهها در سطح استنباطی انجام شد. یافتهها نشان داد t مشاهده شده از مقدار بحرانی جدول در سطح خطای 5 درصد بزرگتر است. بنابراین از نظر پاسخگویان هدفها، محتوا، راهبردهای یاددهی و یادگیری، شیوههای مدیریت و نظارت و ارزشیابی آموزش کارآفرینی باید بیش از سطح متوسط در آموزش کارآفرینی مد نظر قرار گیرد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مصطفی شریف | seyed mostafa
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
عبدالرسول جمشیدیان |
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
حمید رحیمی |
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
ناهید نادری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22780_6bceca909410eeb40e17630f71306652.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516210.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات