این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۷-۲۶
عنوان فارسی
نقش شبکههای اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی
چکیده فارسی مقاله
اهمیت شبکههای اجتماعی هر روز بیشتر بهعنوان یک عنصر کلیدی در فعالیتهای کارآفرینی آشکار میشود، آنها پایهای برای انسجام اجتماعی بهوجود میآورند و تبادل منابع و اطلاعات را آسان میکنند. هدف اصلی در این تحقیق شناسایی نقش شبکههای اجتماعی کارآفرینان در تشخیص فرصت کارآفرینی است. به این منظور شبکهی اجتماعی با چهار بُعد شامل: ساختار روابط اجتماعی، منابع اجتماعی اطلاعات، محتوای روابط اجتماعی و شیوههای انتقال اطلاعات بهعنوان متغیرهای مستقل و متغیر تشخیص فرصت با دو بُعد شامل: تعداد و تنوع فرصتها بهعنوان متغیر وابسته بررسی شدهاند. در این تحقیق نقش متغیرهای بیان شده بر تشخیص فرصت کارآفرینی در بین 101 نفر از134 نفر از کارآفرینان مستقر در پارکهای علم و فناوری شهر تهران با روش پیمایشی آزمون شد. نتایج تحقیق نشان میدهد شبکهی اجتماعی کارآفرینان با تشخیص فرصتها رابطهی مثبت دارد و از بین ابعاد شبکهی اجتماعی، محتوای روابط اجتماعی بیشترین اثرگذاری را بر تشخیص فرصت کارآفرینی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
های اجتماعی در تشخیص فرصتهای کارآفرینی
چکیده انگلیسی مقاله
ههای اجتماعی هر روز بیشتر بهعنوان یک عنصر کلیدی در فعالیتهای کارآفرینی آشکار میشود، آنها پایهای برای انسجام اجتماعی بهوجود میآورند و تبادل منابع و اطلاعات را آسان میکنند. هدف اصلی در این تحقیق شناسایی نقش شبکههای اجتماعی کارآفرینان در تشخیص فرصت کارآفرینی است. به این منظور شبکهی اجتماعی با چهار بُعد شامل: ساختار روابط اجتماعی، منابع اجتماعی اطلاعات، محتوای روابط اجتماعی و شیوههای انتقال اطلاعات بهعنوان متغیرهای مستقل و متغیر تشخیص فرصت با دو بُعد شامل: تعداد و تنوع فرصتها بهعنوان متغیر وابسته بررسی شدهاند. در این تحقیق نقش متغیرهای بیان شده بر تشخیص فرصت کارآفرینی در بین 101 نفر از134 نفر از کارآفرینان مستقر در پارکهای علم و فناوری شهر تهران با روش پیمایشی آزمون شد. نتایج تحقیق نشان میدهد شبکهی اجتماعی کارآفرینان با تشخیص فرصتها رابطهی مثبت دارد و از بین ابعاد شبکهی اجتماعی، محتوای روابط اجتماعی بیشترین اثرگذاری را بر تشخیص فرصت کارآفرینی دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
ندا رکنی |
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید کمیل طیبی | seyed komail
دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22785_3a3a90d87fdfa0fc3688a4c41cbfe217.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516215.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات