این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۲۹-۴۷

عنوان فارسی نقش مشارکت زوجی درارتقای کیفیت درک شهودی کارآفرینان سریالی
چکیده فارسی مقاله کارآفرینی فرایند شناسایی، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های نوین کسب‌وکار است. تشخیص این فرصت‌ها براساس رویکرد جست‌وجوی منظم یا به کمک رویکرد شهودی انجام می‌شود. این مقاله مربوط به رویکرد دوم و در راستای توسعه‌ی نگرش شهودی به کارآفرینی بوده و شهود فرایندی است که طی آن، اطلاعاتی که دریافت آن به صورت ناخودآگاه است، توسط نظام روان- تنی ادراک می‌شود. در این پژوهش آزمایشی، نمونه‌ی آماری شامل 45 کارآفرین سریالی از پارک‌های علم و فناوری شهر تهران بوده و به مشاهده‌ی تصاویر منتخب از نظام بین‌المللی تصاویر احساسی (IAPS) در گروه زوجی (گروه آزمایش شامل 30 نفر در گروه‌های دو نفره) و گروه انفرادی (گروه کنترل شامل 15 نفر در گروه‌های تک نفره) می‌پرداختند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کارآفرینان گروه زوجی نسبت به گروه انفرادی، کیفیت شهود بیش‌تری دارند. در هر دو گروه زوجی و انفرادی منحنی‌های احساسی و خنثی آشکارا واگرا بودند که این واگرایی تقریبا از پنج ثانیه قبل از محرک (مشاهده‌ی تصویر) شروع شده است. تفاوت واگرایی تغییرپذیری ضربان قلب در دوره‌ی پیش- محرک برای گروه زوجی و انفرادی بدین معناست که مشارکت زوجی کارآفرینان کیفیت شهودی‌شان را به‌طور معناداری ارتقا می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شهود لامکان، کیفیت شهود، نظریه کوانتوم هولوگرافیک،

عنوان انگلیسی درارتقای کیفیت درک شهودی کارآفرینان سریالی
چکیده انگلیسی مقاله د شناسایی، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های نوین کسب‌وکار است. تشخیص این فرصت‌ها براساس رویکرد جست‌وجوی منظم یا به کمک رویکرد شهودی انجام می‌شود. این مقاله مربوط به رویکرد دوم و در راستای توسعه‌ی نگرش شهودی به کارآفرینی بوده و شهود فرایندی است که طی آن، اطلاعاتی که دریافت آن به صورت ناخودآگاه است، توسط نظام روان- تنی ادراک می‌شود. در این پژوهش آزمایشی، نمونه‌ی آماری شامل 45 کارآفرین سریالی از پارک‌های علم و فناوری شهر تهران بوده و به مشاهده‌ی تصاویر منتخب از نظام بین‌المللی تصاویر احساسی (IAPS) در گروه زوجی (گروه آزمایش شامل 30 نفر در گروه‌های دو نفره) و گروه انفرادی (گروه کنترل شامل 15 نفر در گروه‌های تک نفره) می‌پرداختند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کارآفرینان گروه زوجی نسبت به گروه انفرادی، کیفیت شهود بیش‌تری دارند. در هر دو گروه زوجی و انفرادی منحنی‌های احساسی و خنثی آشکارا واگرا بودند که این واگرایی تقریبا از پنج ثانیه قبل از محرک (مشاهده‌ی تصویر) شروع شده است. تفاوت واگرایی تغییرپذیری ضربان قلب در دوره‌ی پیش- محرک برای گروه زوجی و انفرادی بدین معناست که مشارکت زوجی کارآفرینان کیفیت شهودی‌شان را به‌طور معناداری ارتقا می‌دهد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید رضایی طرقی | rezaei toroghi
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مریم میرزایی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد رضا زالی | mohammad reza
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید مصطفوی رضوی | s m
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رضا رستمی |
دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_22787_137d63ae086aa35eefb97f78fb467be9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516217.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات