این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۴۹-۷۰
عنوان فارسی
سرمایهی اجتماعی کارآفرینان نوپا و تامین مالی غیررسمی
چکیده فارسی مقاله
چگونگی تامین منابع مالی یکی از موضوعهای راهبردی پیش روی کارآفرین برای راهاندازی کسبوکار است. بانکها و موسسههای مالی بهعنوان منابع رسمی تامین مالی در مرحلهی پیشراهاندازی و راهاندازی یک کسبوکار جدید کمک چندانی نمیکنند. در این مرحله کارآفرین باید بیشتر بر سرمایهی شخصی خود و منابع غیررسمی مانند افراد خانواده، دوستان و غریبههای متهور تکیه کند. درک اینکه چرا برخی کارآفرینان از منابع مالی غیررسمی برای راهاندازی کسبوکارشان استفاده میکنند و برخی دیگر از این منابع نمیتوانند استفاده کنند، تمرکز اصلی این تحقیق است. نوآوری این تحقیق تبیین نقش سرمایهی اجتماعی در تامین مالی از منابع مالی غیررسمی بوده و سرمایهی اجتماعی در این تحقیق به وسیلهی چهار بعد شبکههای اجتماعی، اعتماد، مهارتهای اجتماعی و تمایل به همکاری تعریف شده است. دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده و با روش رگرسیون لجستیک تحلیل شدند. کارآفرینانی که بهتازگی کسبوکارشان را آغاز کردهاند (کمتر از یک سال) یا در مرحلهی راهاندازی و پیشراهاندازی هستند بهعنوان جامعهی آماری در نظر گرفته شدهاند. نمونهی آماری این تحقیق شامل 77 کارآفرین بوده است. نتایج تحلیل دادههای این تحقیق، اثرگذاری شبکههای اجتماعی، اعتماد و تمایل به همکاری بر تامین مالی غیررسمی را پشتیبانی و اثرگذاری مهارتهای اجتماعی بر تامین مالی غیررسمی را رد میکنند. در مجموع یافتههای تحقیق، بیانگر آن بودهاند که هر فردی از سطح سرمایهی اجتماعی بالاتری برخوردار باشد، با احتمال بالاتری به منابع مالی غیررسمی دسترسی خواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تامین مالی غیررسمی، سرمایه اجتماعی، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
اجتماعی کارآفرینان نوپا و تامین مالی غیررسمی
چکیده انگلیسی مقاله
مین منابع مالی یکی از موضوعهای راهبردی پیش روی کارآفرین برای راهاندازی کسبوکار است. بانکها و موسسههای مالی بهعنوان منابع رسمی تامین مالی در مرحلهی پیشراهاندازی و راهاندازی یک کسبوکار جدید کمک چندانی نمیکنند. در این مرحله کارآفرین باید بیشتر بر سرمایهی شخصی خود و منابع غیررسمی مانند افراد خانواده، دوستان و غریبههای متهور تکیه کند. درک اینکه چرا برخی کارآفرینان از منابع مالی غیررسمی برای راهاندازی کسبوکارشان استفاده میکنند و برخی دیگر از این منابع نمیتوانند استفاده کنند، تمرکز اصلی این تحقیق است. نوآوری این تحقیق تبیین نقش سرمایهی اجتماعی در تامین مالی از منابع مالی غیررسمی بوده و سرمایهی اجتماعی در این تحقیق به وسیلهی چهار بعد شبکههای اجتماعی، اعتماد، مهارتهای اجتماعی و تمایل به همکاری تعریف شده است. دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده و با روش رگرسیون لجستیک تحلیل شدند. کارآفرینانی که بهتازگی کسبوکارشان را آغاز کردهاند (کمتر از یک سال) یا در مرحلهی راهاندازی و پیشراهاندازی هستند بهعنوان جامعهی آماری در نظر گرفته شدهاند. نمونهی آماری این تحقیق شامل 77 کارآفرین بوده است. نتایج تحلیل دادههای این تحقیق، اثرگذاری شبکههای اجتماعی، اعتماد و تمایل به همکاری بر تامین مالی غیررسمی را پشتیبانی و اثرگذاری مهارتهای اجتماعی بر تامین مالی غیررسمی را رد میکنند. در مجموع یافتههای تحقیق، بیانگر آن بودهاند که هر فردی از سطح سرمایهی اجتماعی بالاتری برخوردار باشد، با احتمال بالاتری به منابع مالی غیررسمی دسترسی خواهد داشت.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روجا امینی نژاد |
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
آرین قلی پور |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
غلامرضا اسلامی بید گلی | eslami bid goli
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22788_64ab16ac74a6fb7a95e3339a6ad5ab51.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516218.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات