این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۹۳-۱۱۴
عنوان فارسی
اثر بافتار سازمانی شرکت مادر بر کارآفرینی سازمانی واحدهای راهبردی کسبوکار
چکیده فارسی مقاله
شرکتهای چند کسبوکاره یا گروههای صنعتی سازمانهایی متشکل از کسبوکارهای مختلف و چه بسا ناهمگن هستند که ویژگیهای متفاوتی نسبت به سازمانهای معمولی دارند. هدف این تحقیق بررسی اثرگذاری بافتار سازمانی (داخلی و خارجی) شرکت مادر بر کارآفرینی سازمانی واحدهای کسبوکار است. بافتار داخلی شرکت مادر شامل ماهیت منابع، پورتفوی شرکت مادر، سازوکارهای هماهنگی، نظامهای کنترل و اندازهی شرکت مادر و بافتار خارجی شامل فشار رقابت صنعت و شدت و گسترهی فناوری بوده و سه بُعد نوآوری، ایجاد کسبوکارهای جدید و بازسازی راهبردی بهعنوان نِمود کارآفرینی سازمانی در شرکتهای تابعه در نظر گرفته شده است. جامعهی آماری تحقیق مدیران عالی، میانی و عملیاتی واحدهای کسبوکار در 22 شرکت هلدینگ در صنایع مختلف است که بهطور متوسط هفت واحد کسبوکار راهبردی دارند و برای آزمون الگو نیز از الگوی معادلههای ساختاری استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد بافتارخارجی شرکت مادر نسبت به بافتار داخلی اثرگذاری بیشتری بر فعالیتهای کارآفرینی سازمانی واحدهای کسبوکار زیرمجموعهی شرکت مادر دارد. همچنین بیشترین اثرگذاری بافتار سازمانی شرکت مادر، بر نوآوری و ایجاد کسبوکارهای جدید در زیرمجموعهها و کمترین اثرگذاری در بازسازی راهبردی واحدهای کسبوکار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بافتار سازمانی شرکت مادر بر کارآفرینی سازمانی واحدهای راهبردی کسبوکار
چکیده انگلیسی مقاله
تهای چند کسبوکاره یا گروههای صنعتی سازمانهایی متشکل از کسبوکارهای مختلف و چه بسا ناهمگن هستند که ویژگیهای متفاوتی نسبت به سازمانهای معمولی دارند. هدف این تحقیق بررسی اثرگذاری بافتار سازمانی (داخلی و خارجی) شرکت مادر بر کارآفرینی سازمانی واحدهای کسبوکار است. بافتار داخلی شرکت مادر شامل ماهیت منابع، پورتفوی شرکت مادر، سازوکارهای هماهنگی، نظامهای کنترل و اندازهی شرکت مادر و بافتار خارجی شامل فشار رقابت صنعت و شدت و گسترهی فناوری بوده و سه بُعد نوآوری، ایجاد کسبوکارهای جدید و بازسازی راهبردی بهعنوان نِمود کارآفرینی سازمانی در شرکتهای تابعه در نظر گرفته شده است. جامعهی آماری تحقیق مدیران عالی، میانی و عملیاتی واحدهای کسبوکار در 22 شرکت هلدینگ در صنایع مختلف است که بهطور متوسط هفت واحد کسبوکار راهبردی دارند و برای آزمون الگو نیز از الگوی معادلههای ساختاری استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد بافتارخارجی شرکت مادر نسبت به بافتار داخلی اثرگذاری بیشتری بر فعالیتهای کارآفرینی سازمانی واحدهای کسبوکار زیرمجموعهی شرکت مادر دارد. همچنین بیشترین اثرگذاری بافتار سازمانی شرکت مادر، بر نوآوری و ایجاد کسبوکارهای جدید در زیرمجموعهها و کمترین اثرگذاری در بازسازی راهبردی واحدهای کسبوکار است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
معصومه حسین زاده شهری |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22790_15276c3391616165529ed0951f84e4dd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516220.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات