این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۷-۳۵
عنوان فارسی
تحلیل نظام خطمشیگذاری برای آموزش غیررسمی کارآفرینی در ایران
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله ابتدا با اشاره به مبانی نظری، ابعاد تحقیق، الگوی تحلیلی استخراج شده است. همچنین با توجه به اینکه در این تحقیق از 124 صاحبنظر در زمینهی آموزش کارآفرینی (شامل اساتید، کارشناسان مراکز و دفاتر کارآفرینی دانشگاهها و دستگاههای اجرایی که بالغ بر 21 دستگاه میشود) با پرسشنامه نظرسنجی شده، روش تحقیق این پژوهش از نوع پیمایشی است. سوالهای پرسشنامه در مورد انواع آموزش کارآفرینی، عناصر نظام آموزش، مراحل خطمشیگذاری و نهادهای خطمشیگذاری در قالب مقیاس 5 گزینهای لیکرت و گزینهی صفر (بدون اثرگذاری) طراحی شده است. برای ارزیابی پایایی پرسشنامه از شیوهی آلفای کرونباخ (برابر 94درصد) و روایی این ابزار از روش نظرسنجی از خبرگان استفاده شد و پس از احصاء نظرات و گردآوری اطلاعات و با تکنیکهای آماری مناسب به سوالهای تحقیق پاسخ داده شد. در پایان نتایج و یافتههای تحقیق به تفکیک نهادهای خطمشیگذار، عناصر خطمشیگذاری در وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و فاصله وضع موجود و مطلوب بررسی و ارایه شده است. در یافتههای تحقیق نیز مشخص شده است که کدام نهاد در چه مرحلهای از خطمشیگذاری و دربارهی چه عنصری باید نقشآفرینی کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
م خطمشیگذاری برای آموزش غیررسمی کارآفرینی در ایران
چکیده انگلیسی مقاله
اله ابتدا با اشاره به مبانی نظری، ابعاد تحقیق، الگوی تحلیلی استخراج شده است. همچنین با توجه به اینکه در این تحقیق از 124 صاحبنظر در زمینهی آموزش کارآفرینی (شامل اساتید، کارشناسان مراکز و دفاتر کارآفرینی دانشگاهها و دستگاههای اجرایی که بالغ بر 21 دستگاه میشود) با پرسشنامه نظرسنجی شده، روش تحقیق این پژوهش از نوع پیمایشی است. سوالهای پرسشنامه در مورد انواع آموزش کارآفرینی، عناصر نظام آموزش، مراحل خطمشیگذاری و نهادهای خطمشیگذاری در قالب مقیاس 5 گزینهای لیکرت و گزینهی صفر (بدون اثرگذاری) طراحی شده است. برای ارزیابی پایایی پرسشنامه از شیوهی آلفای کرونباخ (برابر 94درصد) و روایی این ابزار از روش نظرسنجی از خبرگان استفاده شد و پس از احصاء نظرات و گردآوری اطلاعات و با تکنیکهای آماری مناسب به سوالهای تحقیق پاسخ داده شد. در پایان نتایج و یافتههای تحقیق به تفکیک نهادهای خطمشیگذار، عناصر خطمشیگذاری در وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و فاصله وضع موجود و مطلوب بررسی و ارایه شده است. در یافتههای تحقیق نیز مشخص شده است که کدام نهاد در چه مرحلهای از خطمشیگذاری و دربارهی چه عنصری باید نقشآفرینی کند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حسن رحمتی | mohammad hassan
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران- پردیس قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید محمد مقیمی | seyed mohammad
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید مهدی الوانی | seyed mehdi
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22813_15f8ec6aeeba1763c656aeca1c61fa55.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516224.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات