این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۸۱-۱۰۲
عنوان فارسی
اثرگذاری راهبرد رقابتی اولیه بر رشد بنگاههای جدید در صنعت نرمافزار ایران
چکیده فارسی مقاله
شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد بنگاههای جدید، توجه بسیاری از تحقیقها را به خود معطوف کرده است. این تحقیق به شناسایی راهبرد رقابتی اولیهی بنگاههای جدید صنعت نرمافزار که توانستهاند به رشد بیشتری دست یابند، میپردازد. نمونهی آماری این تحقیق شامل 32 بنگاه صنعت نرمافزار ایران است که در سالهای 1380 و 1381 تاسیس شده و عضو شورای عالی انفورماتیک ایران هستند. نتایج تحقیق نشان میدهد، بنگاههای جدیدی که بر محصول و بازار اولیهی خود متمرکز بودهاند، توانستهاند نسبت به آنهایی که بهدنبال توسعهی محصولات و بازارهای متنوع بودهاند رشد بالاتری را به دست آورند. بنابراین راهبرد رقابتی اولیهی اثربخش برای بنگاههای صنعت نرمافزار ایران در بدو تاسیس، تمرکز بر محصول و بازار اولیه قلمداد می-شود. تمرکز بر محصول و بازار اولیه به بنگاههای جدید این امکان را میدهد که با تخصیص اثربخش منابع بتوانند قابلیتهای کلیدی را درون بنگاه توسعه داده و به موقعیت مناسبتری برای رشد آتی دست یابند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بنگاه جدید، راهبرد، رشد سازمانی، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
ری راهبرد رقابتی اولیه بر رشد بنگاههای جدید در صنعت نرمافزار ایران
چکیده انگلیسی مقاله
ی عوامل اثرگذار بر رشد بنگاههای جدید، توجه بسیاری از تحقیقها را به خود معطوف کرده است. این تحقیق به شناسایی راهبرد رقابتی اولیهی بنگاههای جدید صنعت نرمافزار که توانستهاند به رشد بیشتری دست یابند، میپردازد. نمونهی آماری این تحقیق شامل 32 بنگاه صنعت نرمافزار ایران است که در سالهای 1380 و 1381 تاسیس شده و عضو شورای عالی انفورماتیک ایران هستند. نتایج تحقیق نشان میدهد، بنگاههای جدیدی که بر محصول و بازار اولیهی خود متمرکز بودهاند، توانستهاند نسبت به آنهایی که بهدنبال توسعهی محصولات و بازارهای متنوع بودهاند رشد بالاتری را به دست آورند. بنابراین راهبرد رقابتی اولیهی اثربخش برای بنگاههای صنعت نرمافزار ایران در بدو تاسیس، تمرکز بر محصول و بازار اولیه قلمداد می-شود. تمرکز بر محصول و بازار اولیه به بنگاههای جدید این امکان را میدهد که با تخصیص اثربخش منابع بتوانند قابلیتهای کلیدی را درون بنگاه توسعه داده و به موقعیت مناسبتری برای رشد آتی دست یابند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی کرمانشاه |
استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
حسین صامعی |
کارشناس ارشد mba، دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22816_2898070b3233cbc446a37016ec77a2fe.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516227.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات