این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۱۰۳-۱۲۹

عنوان فارسی رابطه‌ی بین سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی
چکیده فارسی مقاله مباحث مرتبط با کارآفرینی در دنیای امروز، توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. درباره‌ی ابعاد و شاخص‌های کارآفرینی پژوهش‌های متعددی انجام شده اما از دیدگاه این مقاله وجود بستر مناسب می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه‌ی کسب‌وکارهای جدید داشته باشد، به این منظور این مقاله به بررسی رابطه‌ی سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران می‌پردازد. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل 545 نفر از کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و نمونه‌ی انتخاب شده 118 نفر براساس فرمول نمونه‌گیری از جامعه‌ی محدود و در سطح خطای 0.08، بوده است. برای سنجش سرمایه‌ی اجتماعی از الگوی گروه کندی و برای سنجش کارآفرینی سازمانی از الگوی آنتونیک و هیسریچ استفاده شده و در این راستا با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی تغییرهایی در الگوی اصلی اعمال شد تا الگویِ متناسب با جامعه‌ی آماری موردنظر به‌دست آید. نتایج نشان می‌دهد که رابطه‌ی مثبتی بین سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد، سرمایه‌ی اجتماعی، کارآفرینی سازمانی، نوآوری،

عنوان انگلیسی ی بین سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی
چکیده انگلیسی مقاله مرتبط با کارآفرینی در دنیای امروز، توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. درباره‌ی ابعاد و شاخص‌های کارآفرینی پژوهش‌های متعددی انجام شده اما از دیدگاه این مقاله وجود بستر مناسب می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه‌ی کسب‌وکارهای جدید داشته باشد، به این منظور این مقاله به بررسی رابطه‌ی سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران می‌پردازد. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل 545 نفر از کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و نمونه‌ی انتخاب شده 118 نفر براساس فرمول نمونه‌گیری از جامعه‌ی محدود و در سطح خطای 0.08، بوده است. برای سنجش سرمایه‌ی اجتماعی از الگوی گروه کندی و برای سنجش کارآفرینی سازمانی از الگوی آنتونیک و هیسریچ استفاده شده و در این راستا با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی تغییرهایی در الگوی اصلی اعمال شد تا الگویِ متناسب با جامعه‌ی آماری موردنظر به‌دست آید. نتایج نشان می‌دهد که رابطه‌ی مثبتی بین سرمایه‌ی اجتماعی و کارآفرینی سازمانی وجود دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میر علی سید نقوی | mir ali seyed naghavi
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

مونا عبد اله پور |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_22817_84251756df7f07c681fbc8182acd5447.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516228.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات