این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۹۵-۱۱۵

عنوان فارسی بررسی اثرگذاری شخصیت و روش مدرسان کارآفرینی بر انگیزش دانش‌جویان در راه‌اندازی کسب‌وکار جدید
چکیده فارسی مقاله توسعه‌ی کارآفرینی از نیازهای اساسی برای توسعه‌ی کشورها در همه‌ی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در عصر حاضر بوده و تجربه نشان داده است که در توسعه‌ی‌ کارآفرینی، آموزش در کنار سایر عوامل تسهیل‌کننده‌‌، جایگاهی منحصر به فرد دارد. با وجود این که تاکنون تحقیق‌های بسیاری در زمینه‌ی آموزش کارآفرینی انجام شده و روابط میان آموزش و موفقیت در امر کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکارهای جدید به تفصیل بیان شده اما تحقیق‌های قابل توجه در زمینه‌ی شیوه‌ی تدریس مباحث کارآفرینی و ویژگی‌های مدرسان این رشته وجود نداشته و یا بسیار کم است. از طرفی ایجاد انگیزه در دانش‌جویان به‌منظور افزایش بهره‌وری آن‌ها، با استفاده از نظام‌های مختلف از مهم‌ترین وظایف مدرسان است. در این تحقیق که طی دو سال در یکی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شده و جامعه‌ی آماری آن 216 نفر بوده و همگی آزمون شده‌اند، به بررسی صفات شخصیتی و انگیزشی مدرسان کارآفرینی هم‌چون موارد زیر پرداخته شده است: ابتکار عمل، قاطعیت، اعتماد به نفس، مهارت‌ها، تجربه کارآفرینی، تسلط بر مثال‌ها و مصداق‌های عینی، شناخت محیط کسب‌وکار، آشنایی واقعیت‌های موجود و کمبودها،آگاهی از موانع ورود، شیوه‌ی تدریس مباحث مختلف در این واحد درسی. هم‌چنین روابط عوامل یادشده با ایجاد انگیزه در دانش‌جویان برای راه‌اندازی کسب‌وکار با آزمون‌های میانگین، هم‌بستگی و رتبه‌بندی فریدمن به‌وسیله‌ی نرم‌افزار SPSS اجرا، محاسبه و بررسی شده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اثربخشی، انگیزش، شخصیت، طراحی آموزشی،

عنوان انگلیسی اثرگذاری شخصیت و روش مدرسان کارآفرینی بر انگیزش دانش‌جویان در راه‌اندازی کسب‌وکار جدید
چکیده انگلیسی مقاله ی کارآفرینی از نیازهای اساسی برای توسعه‌ی کشورها در همه‌ی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در عصر حاضر بوده و تجربه نشان داده است که در توسعه‌ی‌ کارآفرینی، آموزش در کنار سایر عوامل تسهیل‌کننده‌‌، جایگاهی منحصر به فرد دارد. با وجود این که تاکنون تحقیق‌های بسیاری در زمینه‌ی آموزش کارآفرینی انجام شده و روابط میان آموزش و موفقیت در امر کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکارهای جدید به تفصیل بیان شده اما تحقیق‌های قابل توجه در زمینه‌ی شیوه‌ی تدریس مباحث کارآفرینی و ویژگی‌های مدرسان این رشته وجود نداشته و یا بسیار کم است. از طرفی ایجاد انگیزه در دانش‌جویان به‌منظور افزایش بهره‌وری آن‌ها، با استفاده از نظام‌های مختلف از مهم‌ترین وظایف مدرسان است. در این تحقیق که طی دو سال در یکی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شده و جامعه‌ی آماری آن 216 نفر بوده و همگی آزمون شده‌اند، به بررسی صفات شخصیتی و انگیزشی مدرسان کارآفرینی هم‌چون موارد زیر پرداخته شده است: ابتکار عمل، قاطعیت، اعتماد به نفس، مهارت‌ها، تجربه کارآفرینی، تسلط بر مثال‌ها و مصداق‌های عینی، شناخت محیط کسب‌وکار، آشنایی واقعیت‌های موجود و کمبودها،آگاهی از موانع ورود، شیوه‌ی تدریس مباحث مختلف در این واحد درسی. هم‌چنین روابط عوامل یادشده با ایجاد انگیزه در دانش‌جویان برای راه‌اندازی کسب‌وکار با آزمون‌های میانگین، هم‌بستگی و رتبه‌بندی فریدمن به‌وسیله‌ی نرم‌افزار SPSS اجرا، محاسبه و بررسی شده‌اند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کامبیز طالبی |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد رضا زارع یکتا | mohammad reza zare yekta
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_22831_0948f140ff0d983887a3d6f80dd09af7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516242.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات