این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۴۰
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کارآفرینانه در شرکت قطارهای مسافری رجا
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینی فرایند مرتبط با کشف، ارزیابی و بهرهبرداری از فرصتها است که طی آن کالاها و خدمتهای نوینی خلق یا ارایه میشود. از اینرو تشخیص فرصت بهعنوان یکی از مهمترین تواناییهای کارآفرینان موفق است و به همین دلیل یکی از محورهای پژوهشهای کارآفرینی بهشمار میرود. فرصتهای کارآفرینانه امکان دارد مستقل از فعالیتهایی که کارآفرینان انجام میدهند، وجود داشته باشند و یا شاید بهوسیلهی فعالیتهای کارآفرینان خلق شده باشند. این مقاله به شناسایی فرصتهای کارآفرینانه از منظر کارآفرینی سازمانی پرداخته است نه ایجاد یک کسبوکار جدید. بهمنظور شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کارآفرینانهی شرکت قطارهای مسافری رجا، براساس الگوی اولویک، پرسشنامهای (با آلفای کرونباخ 914/0) در 8 بخش با دو مقیاس سنجش "رضایت" و "اهمیت" طراحی شد و پس از تایید خبرگان مرتبط با موضوع تحقیق در بین مسافران اکثر مسیرهای شبکه حمل و نقل ریلی کشور توزیع و جمعآوری شد. درنهایت نتایج تحقیق بیانگر وجود فرصتهای کارآفرینانه (به ترتیب اولویت) در ایجاد کوپهی معلولان، ارایهی خدمتهای اطلاعرسانی در ایستگاه راهآهن، ارایهی خدمت حمل و نقل درب به درب، ارایهی کارت توقفگاه همراه با بلیت، ایجاد کوپه و سالن بازی، ارایهی خدمت الکترونیکی در ایستگاه راهآهن و ارایهی خدمتهای اینترنتی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی اولویک، تشخیص فرصت، فرصت کارآفرینانه، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
اولویتبندی فرصتهای کارآفرینانه در شرکت قطارهای مسافری رجا
چکیده انگلیسی مقاله
فرایند مرتبط با کشف، ارزیابی و بهرهبرداری از فرصتها است که طی آن کالاها و خدمتهای نوینی خلق یا ارایه میشود. از اینرو تشخیص فرصت بهعنوان یکی از مهمترین تواناییهای کارآفرینان موفق است و به همین دلیل یکی از محورهای پژوهشهای کارآفرینی بهشمار میرود. فرصتهای کارآفرینانه امکان دارد مستقل از فعالیتهایی که کارآفرینان انجام میدهند، وجود داشته باشند و یا شاید بهوسیلهی فعالیتهای کارآفرینان خلق شده باشند. این مقاله به شناسایی فرصتهای کارآفرینانه از منظر کارآفرینی سازمانی پرداخته است نه ایجاد یک کسبوکار جدید. بهمنظور شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کارآفرینانهی شرکت قطارهای مسافری رجا، براساس الگوی اولویک، پرسشنامهای (با آلفای کرونباخ 914/0) در 8 بخش با دو مقیاس سنجش "رضایت" و "اهمیت" طراحی شد و پس از تایید خبرگان مرتبط با موضوع تحقیق در بین مسافران اکثر مسیرهای شبکه حمل و نقل ریلی کشور توزیع و جمعآوری شد. درنهایت نتایج تحقیق بیانگر وجود فرصتهای کارآفرینانه (به ترتیب اولویت) در ایجاد کوپهی معلولان، ارایهی خدمتهای اطلاعرسانی در ایستگاه راهآهن، ارایهی خدمت حمل و نقل درب به درب، ارایهی کارت توقفگاه همراه با بلیت، ایجاد کوپه و سالن بازی، ارایهی خدمت الکترونیکی در ایستگاه راهآهن و ارایهی خدمتهای اینترنتی است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسد الله کرد ناییج |
استادیار دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمد رضا زالی | mohammad reza
استادیار دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
سارا شرکای |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22832_1de90355557654bbfe75261784f7a84c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-516243.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات