این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
دانش حسابداری
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۵۳-۸۰
عنوان فارسی
بررسی واکنش بازار نسبت به افشای اطلاعات با اهمیت
چکیده فارسی مقاله
بر اساس ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات برای شرکتهای ثبتشده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران، ناشران موظف به افشای فوری اطلاعات مهم هستند. این پژوهش به بررسی واکنش بازار نسبت به افشای اطلاعات بااهمیت موضوع ماده فوق میپردازد. روش انجام پژوهش مطالعه رویدادی با استفاده از تحلیل محتوا بوده که در این راستا تعداد 213 اطلاعیه طی سالهای 1389 تا 1395 مربوط به این نوع افشا مورد بررسی قرارگرفته است و با توجه به تحلیل محتوا، در سهطبقه اطلاعیههای مثبت، منفی و شفاف ساز طبقهبندی شدند. در این پژوهش بازده غیرعادی انباشته برای بازههای کوتاهمدت هفتگی (5+ تا 1-)، پنجروزه (3+ تا 1-)، سهروزه (1+ تا 1-)، یکروزه (روز اعلان)، دوروزه (0 تا 1-) و بازه هفتگی (5- تا 1) محاسبه شده است. نتایج حاکی از آن است که سرمایهگذاران نسبت به اطلاعیههای منفی در روزهای پیش از انتشار اطلاعیه، واکنش مثبت و معنیدار نشان میدهند، اما پس از تاریخ انتشار واکنش معنیداری نشان نمیدهند. همچنین سرمایهگذاران نسبت به اطلاعیههای مثبت و شفاف ساز واکنش مثبت و معنیداری دادند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Market reaction to Disclosure of Important Information
چکیده انگلیسی مقاله
According to article #13 of information disclosure instruction for the firms listed in Tehran Stock Exchange, publishers are charged to disclose the important information immediately. This research investigates the market reactions to disclosure of the important information as mentioned article. Research method is event-study using content analysis. In this regard 213 announcements which published during 2010-2016 was investigated and categorized into 3 categories: Positive, Negative and Clarifier. In this research, Cumulative Abnormal Returns was measured for short-term windows of weekly (-1, +5), 5-days (-1, +3), 3-days (-1, +1), one day (announce day), 2-days (0 , -1) and weekly (-5, +1). The results show that the investors had a significant positive reaction to negative announcements before announce and no significant reaction after announce. Also, investors had a significant positive reaction to positive and clarifier announces.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
دکتر فرزانه نصیرزاده |
دانشیار حسابداری، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
سیدعلی موسوی گوکی | seyed ali mousavi gooki
داشجوی دکتری حسابداری ، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://jak.uk.ac.ir/article_1759_0018e2cb14be9cbe5eb8df506d487691.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/796/article-796-516375.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات