این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۱۵۵-۱۶۷

عنوان فارسی بررسی تاثیر صفحات مهاری قائم زیر تراورس بتنی در تغییر مقاومت جانبی خط بالاستی
چکیده فارسی مقاله افزایش مقاومت جانبی خطوط بالاستی خصوصاً در قوس ها جزء برنامه های راه آهن ها است. بسیاری از راه آهن ها، بدلیل عدم امکان تامین مقاومت جانبی در قوسهای تند، ریلها را در قوسها جوشکاری نکرده و علاوه بر سلب آسایش مسافرین (کاهش شاخص راحتی سفر) هزینه های زیادی از بابت فعالیتهای اضافی نگهداری و تعمیر اجزای روسازی تحمل می‌کنند. یکی از روش های ابتکاری استفاده از صفحات مهاری در زیر تراورس ها است. مهار های تراورس در بعضی از راه آهن های دنیا برای افزایش مقاومت جانبی مورد استفاده قرار گرفته اند در حالی که در ادبیات فنی میزان تاثیر این صفحات در مقاومت جانبی مورد ارزیابی قرار نگرفته است. ارزیابی و محاسبه  نیروهای مقاومت جانبی در این حالت امکان تحلیل نیروهای جانبی خط و مقایسه کارآیی  این روش با سایر روش ها را ممکن می سازد.  در این مقاله آزمایش هایی بر روی تراورس های بتنی با اضافه کردن یک و دو صفحه مهاری صورت گرفت و نتایج آزمایش های STPT وTPLT نشان داد که بیشینه افزایش در حالت  اول زمانی اتفاق می افتد که صفحه مهاری در زیر ریل داخلی بوده و مقدار آن به حدود 19 درصد می رسد. در صورت استفاده از دو صفحه مهاری (در زیر هر ریل یک صفحه مهاری) بیشینه افزایش به 37 درصد می رسد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تراورس بتنی، خطوط بالاستی، مقاومت جانبی، مهاری تراورس،

عنوان انگلیسی Laboratory investigation on effect of the sleeper anchors in variation of lateral resistance of ballasted track
چکیده انگلیسی مقاله Increasing lateral resistance of ballasted track, especially in curves is one of the important issues in Railway. There are several methods in order to receive to this purpose; such as using frictional concrete sleeper, ladder track and winged sleeperand also reducing sleeper spacing, increasing sleeper length and installing exetra rails between running rails. Furthermore using sleeper anchoring is an innovative method that in this study is used.Increasing lateral resistance of ballasted track, especially in curves is one of the important issues in Railway. There are several methods in order to receive to this purpose; such as using frictional concrete sleeper, ladder track and winged sleeperand also reducing sleeper spacing, increasing sleeper length and installing exetra rails between running rails. Furthermore using sleeper anchoring is an innovative method that in this study is used. In this research some experiments on concrete sleepers with adding one and two sleeper anchoring is conducted. In this research some experiments on concrete sleepers with adding one and two sleeper anchoring is conducted. The results of STPT and TPLT indicated that maximum increasing in first situation will happen when sleeper anchoring is under the inner rail and the amount of that will increase up to 19 percent. If we use two (one sleeper anchoring under each rail), this incensement will be up to 37 percent.The results of STPT and TPLT indicated that maximum increasing in first situation will happen when sleeper anchoring is under the inner rail and the amount of that will increase up to 19 percent. If we use two (one sleeper anchoring under each rail), this incensement will be up to 37 percent.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جبار علی ذاکری | jabbar ali
استاد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

حامد عباسی ضامنجانی | abbasi zamenjani
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_50921_2bc3351d51fa2a1264c036fa3f38b396.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-516529.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات