این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۹، شماره ۳، صفحات ۴۳۵-۴۴۲
عنوان فارسی
بررسی عددی تاثیر ضریب لغزش بر رفتار جریان گاز در کانال با سطح زبر با کمک شبکه بولتزمن
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله تاثیر ضریب لغزش بر جریان گاز رقیق در میکروکانال با سطوح زبر و حساسیت رفتار جریان نسبت به این ضریب، در رژیم لغزشی و در محدوده تراکم ناپذیر، به کمک روش شبکه بولتزمن مطالعه شده است. نتایج در قالب تغییرات سرعت لغزشی موضعی، نمایش خطوط جریان و عدد پوازی متوسط در ناحیه توسعه یافته هیدرودینامیکی بیان شده است. به منظور حساسیت سنجی نتایج تحت تاثیر پارامتر ضریب لغزش، مطالعه در نسبت ارتفاع و تراکم زبری های مختلف و همچنین در اعداد نادسن متفاوت انجام شده است. همچنین، در این تحقیق نشان دادهشدهاست که با افزایش ارتفاع زبری حساسیت نتایج نسبت به پارامتر ضریب لغزش انتخابی افزایش می یابد و در تراکم زبری های مختلف حساسیت نتایج نسبت به این ضریب اختلاف ناچیزی دارد. در رژیم نزدیک به حالت پیوسته، روند تغییرات عدد پوازی نسبت به پارامتر ضریب لغزش در سطوح صاف و زبر اختلاف نسبتا زیادی دارد و با رقیقتر شدن گاز این اختلاف کاهش می یابد و روند تغییرات مشابهی مشاهده می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Sensitivity Analysis of Fluid Flow to Slip Coefficient Using Lattice Boltzmann Method
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper the effect of slip coefficient on incompressible gas slip flow and the sensitivity of fluid flow behavior to this coefficient in a rough microchannel are investigated using the lattice Boltzmann method. Local slip velocity, streamline contour plots and average Poiseuille number in hydrodynamically developed region are studied and presented. Sensitivity analysis is performed in different relative roughness heights as well as different densities of surface roughness and for different Knudsen numbers. It is shown that as the relative roughness height increases, the sensitivity of Poiseuille number to this coefficient, which is illustrated by the slope of the Poiseuille number versus slip coefficient curve, is increased, while negligible sensitivity difference is seen when different roughness densities are studied. In near continuum flow, the slope of the Poiseuille number curve versus slip coefficient in rough and smooth surface is different, and this trend becomes more similar as the Knudsen number increases.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهه درری |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
مجید صفار اول | saffar aval
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
زهره منصوری |
پژوهشکده انرژی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_783_7b73e99c130d277a98c381b903f99afd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-516542.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات