این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۴۹، شماره ۳، صفحات ۶۳۵-۶۴۲

عنوان فارسی بهبود طراحی محفظه احتراق میکروتوربین گازی۱۸۰-۸۵ GTCP
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، محفظه احتراق میکروتوربین گازی پرکاربرد 180-85 GTCP با استفاده از نرم افزار انسیس فلوئنت مدل شده است. سپس پدیده احتراق به صورت سه بعدی و با استفاده از مدل غیر پیش آمیخته مورد بررسی قرار گرفته شده و با توجه به پروفیل دمای بدست آمده، این محفظه بهینه گردیده است. برای مدلسازی آشفتگی از مدل کا- اپسیلن قابل تحقق و برای بدست آوردن شدت تشعشع از مدل عرض گسسته استفاده شده است. سوخت اصلی که در حال حاضر در این نوع میکروتوربین استفاده می‌شود4JP است. با توجه به اینکه این نوع سوخت از خارج از کشور وارد می‌شود و همچنین با توجه به آلودگی که این نوع سوخت ایجاد می‌کند، متان به عنوان یک سوخت در دسترس، پاک و ارزان می‌تواند یک جایگزین مناسب برای این به کارگیری در میکروتوربین مذکور باشد. هدف پژوهش حاضر نیز این بوده است که بدون تغییر در هندسه اصلی محفظه احتراق و دبی هوای ورودی به آن، با بدست آوردن یک هندسه و الگوی مناسب برای پاشش سوخت متان، یک شعله قابل قبول بدست آورده شده و سپس طراحی محفظه بهبود یابد. شعله بدست آمده برای سوخت در این تحقیق قابل قبول بوده و متوسط دمای گاز خروجی از محفظه احتراق متناسب با کارکرد میکروتوربین است. نتایج بدست آمده با داده های خروجی شبیه‌سازی همین محفظه با سوخت کروسین مقایسه شده است که بیانگر درصد خطای بسیار ناچیزی است. همچنین نتایج بدست آمده از بهبود طراحی محفظه احتراق که با ایجاد شیارهای شعاعی در ورودی اعمال شد، نشان می‌دهد که از میزان حرارت در قسمت اولیه محفظه که باعث آسیب این قسمت می‌شده، تا حد قابل توجهی کاسته شده است. این کاهش دما در این ناحیه باعث خواهد شد مشکلات عملی که طی کارکرد موتور به صورت ترک خوردگی جوشها در بخش جلویی محفظه بروز می کند تا حد زیادی تقلیل یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Design Improvment of GTCP85-180 Micro Gas Turbine Combustor
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, combustion in a GTCP85-180 micro gas turbine combustor is simulatedusing ANSYS FLUENT in three dimensions by using non-premixed model and given temperature profile.In addition, the chamber is optimized. A Realizable k-ε model is used for turbulence modeling and DOmodel is used to obtain radiation intensity. The main fuel that is currently used in this type of microturbine is JP4. Considering that this type of fuel is imported and also according to its pollution, methaneas a more available as well as a clean and cheap fuel can be a viable alternative for this micro turbine.The main objective in this research is that without any changes in combustion chamber dimensionsand inlet flow, besides achieving an appropriate pattern for methane injection as well as acceptableflame, to attain the optimized chamber. The Flame obtained in this study was acceptable and averageoutlet temperature of the combustion chamber is proportional to the performance of micro turbine. Theresults were compared with simulation results for this chamber with kerosene fuel showing the very lowpercentage of error. The design improvement results show that the temperature in the primary zone ofthe chamber which causes damage to the parts, has been reduced significantly.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهران نصرت الهی |
مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

محمد صدیقی |
دانشکده هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

صادق ولایتی مهر | velayati mehr
دانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

جاماسب پیرکندی |
مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)


نشانی اینترنتی http://mej.aut.ac.ir/article_735_8871e5b43e4c34d03c14a6624687f77a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-516559.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات