این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۴۹-۷۵
عنوان فارسی
مدلسازی چندمرحلهای مسئله زنجیره تأمین سه سطحی غیرهمکارانه با در نظر گرفتن تخفیف در شرایط عدم قطعیت
چکیده فارسی مقاله
هدف مدیریت زنجیره تأمین، بهبود فعالیتهای مختلف اجزا و سطوح یک زنجیره تأمین بهمنظور دستیابی به حداکثر سود ممکن است، اما دستیابی به این هدف با توجه به این نکته که بین اهداف اجزا و سطوح مختلف تضاد و تناقضات بسیاری مشاهده میشود، بهصورت کامل امکانپذیر نخواهد بود و این تناقضات بهمرورزمان به کاهش قدرت و رقابتپذیری منجر خواهد شد؛ ازجمله این تناقضات میتوان به قیمتگذاری، موجودی و هزینههای مرتبط به اجزا و سطوح اشاره کرد. در این تحقیق، مسئله زنجیره تأمین سه سطحی با استفاده از رویکرد نظریه بازیها و در نظر گرفتن وابستگی تقاضا به قیمت فروش و هزینه بازاریابی فازی، بهصورت تخفیف کلی موردبررسی قرار گرفته است. مسئله با فرض عدم همکاری بین سطوح گوناگون و بازی استاکلبرگ که در آن هر یک از سطوح با توجه به شرایط بازار میتوانند نقش رهبر را داشته باشند، مدل شده است. اهداف مسئله شامل تعیین بهترین تصمیم هر یک از بازیکنان برای تعیین مقدار سفارش بهینه و کمبود برای تولیدکننده و قیمت فروش هر بازیکن با توجه به کمبود، تخفیف و هزینههای نگهداری، خرید و بازاریابی برای دستیابی به حداکثر درآمد، حداقل هزینهها و درمجموع آن، حداکثر سود ممکن برای کل بازیکنان شرکتکننده در زنجیره است. برای حل مدل از نرمافزار گمز و الگوریتمهای فرا ابتکاری استفاده شده و نهایتاً با تولید مثالهای مختلف، سود اعضای زنجیره در شرایط مختلف رهبری موردبررسی و تجزیهوتحلیل قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Multi-stage modeling for non-cooperative multi-echelon supply chain management problem with discount under uncertainty
چکیده انگلیسی مقاله
The goal of supply chain management is to enhance various functions of different parts and levels of a supply chain to obtain the maximum possible profit. But this goal is not completely achievable due to the fact that there are differences between mentioned parts and levels, in their attitude towards the goals. These differences, for example pricing, stocking, and the costs related to parts and levels, will gradually result in a deduction in strength and competitiveness in system. In this study, multi-echelon supply chain has been investigated using game theory approach and considering the dependence of demand to selling price, fuzzy marketing costs, and discounts for all units. The problem has been modeled assuming that there's no cooperation between different levels. Also, Stackelberg model assumptions have been taken into account, in which each level, with respect to market conditions, can undertake the leadership task. The aim of this problem is to determine the best decision of each player to obtain the optimal order quantity, a shortage for manufacturer and the selling price of each player, and to maximize incomes, to minimize costs and in general, to maximize possible profit for all players participating in the chain. GAMS softwares and metaheuristic algorithms have been used to solve the problem. Finally, the profit for supply chain members' in different leadership conditions have been analyzed by generating different examples.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد بهنامیان |
استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
محمد مهدی بشر | mohammad mehdi
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_28675_74eaece361cbdd3b8327dd567d83b1b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-516635.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات