این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۷۳-۱۹۲
عنوان فارسی
مقایسه فنون دادهکاوی و منطق فازی بهمنظور شناسایی رفتار مشتریان
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق به مقایسه فنون دادهکاوی و منطق فازی در شناسایی رفتار مشتریان و شنیدن صدای آنها بهمنظور استفاده در فرآیند هزینهیابی هدف میپردازد. دادههای تحقیق مربوط به انبار دادههای فروش شرکت کاشی فرزاد در سالهای 93 و 94 است. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق بیانگر این موضوع است که میزان پیشبینی صحیح ویژگیهای مدنظر مشتریان در شبکه عصبی–فازی با تابع فعالساز خوشهبندی فازی 941/0، در شبکه عصبی پرسپترون چندلایه با تابع فعالساز سیگموئید 927/0، در شبکه عصبی پرسپترون چندلایه با تابع تانژانت 882/0 و در شبکه تابع پایه شعاعی با تابع سافتمکس 918/0 است. نتایج نشان میدهد که شبکه عصبی–فازی نسبت به سایر روشهای مورداستفاده، نتیجه ویژگیهای مدنظر مشتریان را بهتر میتواند پیشبینی کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comparing data mining and fuzzy logic techniques to identify behavior of customers
چکیده انگلیسی مقاله
This study compares data mining techniques and fuzzy logic for Identify customer behavior and voice of the customer to be used in the process of target costing. In this research, the data relating to sales in the data warehouse of Farzad tile producing company in years 2014 and 2015 have been used. The results of the test of hypotheses suggest that the rate of correct prediction for customer features in neural-fuzzy networks with activation function, Fuzzy Clustering is 0.941and in Multi-layer Neural Network with sigmoid activation function is 0.927 and in the multi-layer neural network with tangent function is 0.882 and in Radial basis function network with Max softball function is 0.918. The results show that fuzzy neural network has better results than other methods used to predict the characteristics of the target customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی صالحی |
دانشیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
مهران سالاری |
کارشناس ارشد حسابداری، دانشکده حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، بیرجند، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند (Islamic azad university of birjand)
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_28682_e8f9e8d810bc18a9671a4a17ff3ec3ba.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-516640.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات