این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۲۵۸-۲۷۶
عنوان فارسی
سامانه اشتراک دوچرخه تهران: ارائه رویکردی مناسب جهت ایجاد جایگاه های اشتراک دوچرخه هوشمند
چکیده فارسی مقاله
امروزه توزیع دوچرخه به یکی از مقولههای رو به رشدو قابلتوجه در حوزه حملونقل، در بیش از 800 شهر جهان تبدیل شده است.بسیاری از تحلیلگران پیشبینی کردهاند که آمار صدمات پس از استفاده و اجرای سامانه توزیع دوچرخه روند افزایشی خواهد داشت، ولی پژوهشهای تجربی در این حوزه نشان میدهد که درصورت اجرای درست این سامانه، روند افزایشی مجروحیتها و صدمات ناشی از استفاده از سامانه توزیع دوچرخه کاهش خواهد یافت. در این مقاله، بهوسیله تجزیهوتحلیل دادهها و اطلاعات شهرداری تهران، به تحلیل روند تراکنشهای جایگاههای اشتراک دوچرخه تهران و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت و همچنین موضوع عدماستقبال مردم از برخی ایستگاهها را بررسی نموده و سپس دادههای بهدستآمده از سامانه توزیع دوچرخه شهر تهران را با دو شهر پاریس و لندن که سابقه بیشتری در حوزه راهاندازی سامانه توزیع دوچرخه دارند، مقایسه مینماییم.همچنین پیشنهاداتی نیز برای شهرداری تهران در رابطه با استفاده از دوچرخههای الکتریکی و لزوم استفاده از سامانه مکانیابی جهانی (GPS) بهمنظور دستیابی به آمار دقیق تعداد سفرها، مکانیابی دقیق کاربران و میزان مصدومیتها و آسیبها ارائهشده است. علاوهبراین، رویکردی برای استفاده بهینه از مسیرهای ویژه عبورومرور دوچرخه ارائه میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Tehran Bike-Sharing System: Providing an Appropriate Approach to Establish Smart Bike-Sharing Stations
چکیده انگلیسی مقاله
Today, sharing bikes has become one of the growing and significant issues in the field of transportation in more than 800 cities of the world. Many analysts have predicted that the number of injuries and damages will increase after the use and implementation of bike-sharing system, but the empirical research in this area shows that if this system is correctly implemented, the increasing number of injuries and damages resulting from the use of bike-sharing system will decrease. In this paper, by analyzing the data provided by Tehran municipality, we will examine the transaction of Tehran bike-sharing stations and its advantages and disadvantages. We also will examine the lack of people's interest in some stations and then compare the data obtained from Tehran bike-sharing system with that of London and Paris, two cities which are more experienced in setting up bike-sharing system. Some suggestions are also offered to Tehran municipality regarding the use of electric bikes and the need to use Global Positioning System (GPS) in order to achieve the exact number of trips, the exact location of users, and the number of injuries and damages. In addition, an approach to the efficient use of the special bicycling routes will be presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حجت الله حمیدی |
استادیار، گروه فنآوری اطلاعات، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
امیر چاوشی |
گروه فناوری اطلاعات، دانشکده ی مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_39456_a4de7e541eb7e2f7b389502ccb58b3cd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-517894.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات