این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۵، شماره ۱۲، صفحات ۲۹-۵۲
عنوان فارسی
عوامل و شاخصهای مؤثر در کلاسهای درس فعال مدارس متوسطه شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
چکیدهاین پژوهش به بررسی عوامل و شاخصهای مؤثر در کلاسهای درس فعال در دوره متوسطه آ. پشهر تهران اختصاص دارد. نوع تحقیق در این پژوهش با توجه به اهداف و ماهیت موضوع، پیمایشیمقطعی است. ابزار سنجش پژوهش حاضر را یک پرسشنامه 40 سؤالی تشکیل میدهد این پرسشنامه ازجانب پژوهشگران تدوین شده است که روایی ابزار از طریق آزمون تحلیل عاملی و اعتبار آن به وسیلۀ0 محاسبه شده است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر همۀ مدیران و معلمان / آلفای کرونباخ با مقدار 94دوره متوسطه آ. پ شهر تهران با تحصیلات کارشناسی ارشد و کلیۀ متخصصان تعلیم و تربیت باتحصیلات دکترا انتخاب شدهاند. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر توصیف دادهها از آزمون آماریموسوم به تحلیل عاملی استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشاندهنده آن است که عوامل و مؤثردر کلاسهای درس فعال عبارتاند از: 1) باور کردن خود، 2) مسئولیتپذیری دانشآموز، 3) رعایتکردن مقررات کلاسی، 4) همکلاسهای دانشآموزان و 5) صحبت با والدین است. این نتایج بایافتههای پژوهش همخوانی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
h
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس خورشیدی |
زهرا صفرزاده سرآسیابی | safarzadeh sarasiabi
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53452_a28af8d62499d81f569bd2a2352da363.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-517909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات