این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۵، شماره ۱۲، صفحات ۲۹-۵۲

عنوان فارسی عوامل و شاخصهای مؤثر در کلاسهای درس فعال مدارس متوسطه شهر تهران
چکیده فارسی مقاله چکیدهاین پژوهش به بررسی عوامل و شاخصهای مؤثر در کلاسهای درس فعال در دوره متوسطه آ. پشهر تهران اختصاص دارد. نوع تحقیق در این پژوهش با توجه به اهداف و ماهیت موضوع، پیمایشیمقطعی است. ابزار سنجش پژوهش حاضر را یک پرسشنامه 40 سؤالی تشکیل میدهد این پرسشنامه ازجانب پژوهشگران تدوین شده است که روایی ابزار از طریق آزمون تحلیل عاملی و اعتبار آن به وسیلۀ0 محاسبه شده است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر همۀ مدیران و معلمان / آلفای کرونباخ با مقدار 94دوره متوسطه آ. پ شهر تهران با تحصیلات کارشناسی ارشد و کلیۀ متخصصان تعلیم و تربیت باتحصیلات دکترا انتخاب شدهاند. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر توصیف دادهها از آزمون آماریموسوم به تحلیل عاملی استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشاندهنده آن است که عوامل و مؤثردر کلاسهای درس فعال عبارتاند از: 1) باور کردن خود، 2) مسئولیتپذیری دانشآموز، 3) رعایتکردن مقررات کلاسی، 4) همکلاسهای دانشآموزان و 5) صحبت با والدین است. این نتایج بایافتههای پژوهش همخوانی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی h
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس خورشیدی |


زهرا صفرزاده سرآسیابی | safarzadeh sarasiabi



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53452_a28af8d62499d81f569bd2a2352da363.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-517909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات