این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۵، شماره ۱۲، صفحات ۱۰۹-۱۲۸

عنوان فارسی تبیین نقش عزت نفس و پیشینۀ تحصیلی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران
چکیده فارسی مقاله چکیدههدف از پژوهش حاضر تبیین نقش عزت نفس و پیشینۀ تحصیلی در عملکرد تحصیلی است. به همینمنظور از میان دانشجویان دانشگاههای شهر تهران، 522 دانشجو به روش نمونهگیری تصادفی انتخابفام وتیلور ( 1999 ) و پرسشنامه (EPT) شدند. ابزار پژوهش در این مقاله پرسشنامه عملکرد تحصیلیعزتنفس آیزنک است. همچنین از میانگین نمرات ترم قبل دانشجویان به عنوان شاخص پیشینهنشان داد که: رابطۀ معنادار و SPSS تحصیلی استفاده شد. تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرم افزارمنفی بین عزتنفس وعملکرد تحصیلی و پیشینۀ تحصیلی و عملکرد تحصیلی وجود دارد؛ همچنینجنسیت در رابطه بین عزتنفس و پیشینۀ تحصیلی با عملکرد تحصیلی، تأثیرگذار نیست و وجود رابطهمعنادار بین عزت نفس و زیرمقیاسهای عملکرد تحصیلی تأیید شد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عزت نفس، پیشینه تحصیلی، عملکردتحصیلی، جنسیت،

عنوان انگلیسی sd
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهراسادات تولیتی |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53462_26d1406ef64e60a4baa52bf25282417b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-517913.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات