این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۴، شماره ۱۱، صفحات ۵۹-۸۱
عنوان فارسی
وضعیت ابعاد محیط فرهنگی در دانشکدههای علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران بر اساس ابعاد چهارگانۀ مدل هافستد
چکیده فارسی مقاله
چکیدهاین مطالعه، به شناسایی وضعیت ابعاد محیط فرهنگی بر اساس ابعاد چهارگانۀ مدل هافستد در دانشکدهعلوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران پرداخته و زمینه های مشترک ومتفاوت آنها را بیان کرده است. این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده است و در آن برایجمعآوری اطلاعات از پرسشنامۀ محققساخته استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن بود که ابعادمحیط فرهنگی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی (دانشگاه شهید بهشتی و تهران ) تفاوتمعناداری داشت. بررسی ابعاد محیط فرهنگی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتیو دانشگاه تهران، نشاندهنده تفاوت آماری معنادار بین ابعاد فاصلۀ قدرت و جمعگرایی فردگرایی وعدم تفاوت آماری معنادار در بین ابعاد مردگرایی زنگرایی و پرهیز از عدم قطعیت بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فرهنگ، محیط فرهنگی، مدل هافستد، مردگرایی زنگرایی،
عنوان انگلیسی
fv
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محبوبه عارفی |
صالح رشید حاجی خواجه لو | rashid haji khajeh loo
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53467_a6041f2313016c8c947f54ea7a76fc12.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-517918.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات