این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۴، شماره ۱۱، صفحات ۸۳-۱۱۳

عنوان فارسی پیشبینی رضایت شغلی دبیران بر اساس الگوی پنج عاملی شخصیت و هوش عاطفی
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی و نیزبررسی نقش تعدیلکنندگی جنسیت در رابطۀ بین این متغیرها در گروهی از دبیران دبیرستانها ی شهرشیراز بود. برای این منظور 145 دبیر مرد و 155 دبیر زن پرسشنامۀ هوش عاطفی (پترایدز و فارنهام،گاسلینگ، رینتفرو و سوان، 2003 ) و پرسشنام ۀ ،TIPI) 2001 )، پرسشنامۀ 10 گویه ای شخصیتاسپکتر، 1985 ) را تکمیل کردند. یافتهها نشان دادند که هوش عاطفی و برخی از ،JSS) رضایت شغلیعوامل شخصیت، پیش بین های خوبی برای رضایت شغلی دبیران بودند اما جنسیت نقش تعدیلکنندگیدر روابط بین هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی دبیران داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش عاطفی، شخصیت، رضایت شغلی، جنسیت،

عنوان انگلیسی gh
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله هوش عاطفی,شخصیت,رضایت شغلی,جنسیت

نویسندگان مقاله زهرا پوریاسین |


فریده یوسفی |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53468_6f0f4fd45343bf680ae7bba72b92126b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-517919.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات