این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۴، شماره ۱۱، صفحات ۸۳-۱۱۳
عنوان فارسی
پیشبینی رضایت شغلی دبیران بر اساس الگوی پنج عاملی شخصیت و هوش عاطفی
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی و نیزبررسی نقش تعدیلکنندگی جنسیت در رابطۀ بین این متغیرها در گروهی از دبیران دبیرستانها ی شهرشیراز بود. برای این منظور 145 دبیر مرد و 155 دبیر زن پرسشنامۀ هوش عاطفی (پترایدز و فارنهام،گاسلینگ، رینتفرو و سوان، 2003 ) و پرسشنام ۀ ،TIPI) 2001 )، پرسشنامۀ 10 گویه ای شخصیتاسپکتر، 1985 ) را تکمیل کردند. یافتهها نشان دادند که هوش عاطفی و برخی از ،JSS) رضایت شغلیعوامل شخصیت، پیش بین های خوبی برای رضایت شغلی دبیران بودند اما جنسیت نقش تعدیلکنندگیدر روابط بین هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی دبیران داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش عاطفی، شخصیت، رضایت شغلی، جنسیت،
عنوان انگلیسی
gh
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هوش عاطفی,شخصیت,رضایت شغلی,جنسیت
نویسندگان مقاله
زهرا پوریاسین |
فریده یوسفی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53468_6f0f4fd45343bf680ae7bba72b92126b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-517919.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات