این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۲۰، شماره ۱ (پیاپی ۷۷)، صفحات ۱۳۸-۱۶۵
عنوان فارسی
بررسی رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با مقوله نظم دهی هیجانی، اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش تعیین رابطه توسعه تجربه یادگیری از طریق مشارکت کلاسی با نظمدهی هیجانی و اضطراب و افسردگی دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه رازی است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسیارشد علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه رازی در سال تحصیلی 95-96 است که در مجموع 120 نفر میباشند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 92 نفر تعیین شد. برای گردآوری دادهها از دو پرسشنامه سنجش توسعه یادگیری از طریق مشارکت و سنجش وضعیت اضطراب و افسردگی و نظمدهی هیجانی، استفاده شده است. همچنین، تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی و با کمک نرمافزار آماری اسپیاساس انجام شده است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد میانگین یادگیری از طریق مشارکت کلاسی و ابعاد آن، از دیدگاه دانشجویان مورد بررسی، بیش از متوسط و در سطح مطلوب است. بیشترین فراوانی مربوط به «طبیعت درسها و مشارکت کلاسی» (02/4) و کمترین فراوانی مربوط به «موانع مشارکت در کلاس» (84/2) است. بهطورکلی نتایج نشان داد بین مؤلفههای یادگیری از طریق مشارکت و اضطراب و افسردگی و نظمدهی هیجانی رابطه معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: یادگیری از طریق مشارکت کلاسی یکی از روشهای مؤثر آموزشی است که در بین روشهای مختلف آموزش و یادگیری، متخصصان آن را پیشنهاد میکنند. تلاش و مطالعه بیشتر دانشجویان مضطرب و افسرده منجر به بهبود عملکرد تحصیلی و افزایش یادگیری آنها میشود. بنابراین، تبدیل کلاسهای درس به گروههای فعّال پرسشوپاسخ به دانشجویان، فرصت مشارکت فعال و توسعه یادگیری در کلاس را خواهد داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سارا بهرامی نیا |
دانشگاه رازی، علم اطلاعات و دانش شناسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
صالح رحیمی |
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه رازی،کرمانشاه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
شبنم ماهی فرد | mahi fard
دانشگاه رازی، علم اطلاعات و دانش شناسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_48862_03c514d7a1e5cdf0c85b8e79843c0483.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-517976.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات