این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۸، شماره ۴(پیاپی ۷۲)، صفحات ۳۱-۵۴
عنوان فارسی
شناسایی عوامل مؤثر بر جذب مخاطب در کتابخانه های آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران
چکیده فارسی مقاله
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر افزایش جذب مخاطبان به کتابخانههای آستانقدسرضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتریمدار «چهار سی» از دیدگاه کتابداران انجام شده است. روششناسی: روش پژوهش «توصیفی- پیمایشی» و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای محققساخته، شامل40 سؤال بسته در چهار قسمت است. جامعۀ آماری این پژوهش کلیۀ مدیران و کتابداران شاغل در سازمان مذکور است که در زمان انجام پژوهش ، 243 نفر بودند. با توجه به حجم کم جامعۀ آماری، نمونهگیری انجام نشد و پرسشنامه بین جامعۀ آماری بهطورکامل توزیع شد. در نهایت، 163 پرسشنامۀ معتبر جمعآوری شد. علاوه بر آمار توصیفی ، با توجه به غیرنرمال بودن دادهها، برای آزمون فرضیهها از رگرسیون ترتیبی و برای بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون مجذور کای و ضریب همبستگی اسپیرمن، استفاده شده است. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد عناصر آمیخته بازاریابی در جذب مخاطبان به کتابخانههای آستان قدس رضوی تأثیر دارند و مؤلفههای «ارتباط»، «راحتی» و «هزینه» به ترتیب، در جذب مخاطبان به کتابخانههای آستانقدسرضوی نقش دارند؛ ولی مؤلفه «ارزشهای مورد انتظار مشتری» در جذب مخاطبان نقش ندارد. یافتههای این پژوهش نشان داد با کمک مؤلفههای عناصر آمیختۀ بازاریابی «چهار سی» میتوان به جذب مخاطبان کتابخانههای آستانقدسرضوی کمک کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم جوانمرد |
دانشجوی کارشناسی ارشد
علیرضا نوروزی |
استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مریم ناخدا |
استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_43939_b1320bfd7cea9c05a4c5da51914d1f37.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518003.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات