این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۷، شماره ۳ (پیاپی ۶۷)، صفحات ۱۰۷-۱۳۴

عنوان فارسی بررسی عوامل موثر بر خرید کتابهای مذهبی با تاکید بر عناصر آمیخته بازاریابی کتب مذهبی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر خرید کتاب‌های مذهبی با تأکید بر عناصر آمیخته بازاریابی شامل قیمت، محصول، ترفیع، توزیع و افراد است. روش: تحقیق از نظر روش پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. نمونه‌ای متشکل از 280 نفر از میان خریداران کتاب‌های مذهبی در شهر استهبان انتخاب شد. ابزار گردآوری نیز پرسشنامه‌ای محقق ساخته بوده است. یافته‌ها: عنصر «محصول» (شامل ویژگی‌های مختلف کتاب‌های مذهبی) بیشترین تأثیر را در خرید کتاب‌های مذهبی دارد و عامل «توزیع» تأثیر چندانی در آن نداشته است. ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مشتریان (از نظر شغل، درآمد و وضعیت تأهل آنها) نیز توانسته است نظر مشتریان را در ارتباط با اثرات عناصر آمیخته بر خرید کتاب‌های مذهبی، با تفاوت‌هایی همراه سازد. اصالت اثر: این مطالعه برای نخستین بار به صورتی جامع و با رویکرد بازاریابی، عوامل مؤثر بر خرید کتاب‌های مذهبی را در سطح کشور بررسی کرده است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالقاسم ابراهیمی |
استادیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

سید مسلم علوی | seyyed moslem
کارشناس ارشدمدیریت بازرگانی،مدرس دانشگاه پیام نور، تهران ،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مهدی نجفی سیاهرودی | najafi siahroudi
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه غیرانتفاعی راهبرد شمال

فاطمه کشاورز |
کارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور استهبان


نشانی اینترنتی http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42316_10758dbc95562b2a055dc8d469de8c24.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518036.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات