این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۷، شماره ۳ (پیاپی ۶۷)، صفحات ۱۳۵-۱۵۴
عنوان فارسی
تاثیر کتاب درمانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان دختر و پسر ۱۲-۷ سال عضو فعال کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر کتابدرمانی بر مهارتهای اجتماعی دختران و پسران 12-7 سال اعضای فعال کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام گرفته است. روش:این مطالعه از نوع پژوهشهای کاربردی است و به روش تجربی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل انجام شده است. 60 عضو فعال کتابخانه با بهکارگیری روش نمونهگیری غیرتصادفی هدفمند، انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه مهارتهای اجتماعی «گرشام و الیوت» (1999) بود. جلسات کتابدرمانی بر روی گروه آزمایش به مدت 14 جلسه 45 دقیقهای، دو بار در هفته اجرا شد. یافتهها: نتایج حاصل به وسیله آزمون t مستقل بررسی شد و یافتههای حاصل در سطح معناداری (0.05 p<) نشان داد که کتابدرمانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان به طور کلی و در ابعاد همکاری، همدلی، خویشتنداری و ابراز وجود مؤثر بوده و بین میزان تأثیر این جلسات بر مهارتهای اجتماعی دختران و پسران، تفاوت معناداری وجود نداشته است. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش، میتوان از جلسات کتابدرمانی به عنوان روش ارتقای سطح ابعاد مختلف مهارتهای اجتماعی کودکان بهره گرفت و آن را در مراکز مختلف مانند مدارس، مراکز پیشدبستانی، مهدهای کودک، کانون پرورش فکری و ... به کار برد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیرا طهماسبی آشتیانی | tahmasbi ashtiani
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا س نویسنده مسئول
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
زویا آبام |
استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا س
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
منصور تاجداران |
استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا س
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42319_cfcb71127cbcf2fcafc5cb242fc61b9b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518037.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات