این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۷، شماره ۱ (پیاپی ۶۵)، صفحات ۴۵-۶۳

عنوان فارسی ترسیم نقشه دانش کتابداران دانشگاه اصفهان
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این پژوهش، ترسیم نقشۀ دانش کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه اصفهان است.  روش: روش این پژوهش توصیفی است و جامعۀ آماری آن را 67 نفر از کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاه اصفهان تشکیل می‌دهند. به دلیل کوچک بودن حجم جامعه، از روش سرشماری، برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه و چک‌لیست محقق ساخته و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از الگوهای رتبه‌های شغلی و ترسیم نقشۀ دانش، استفاده شد. یافته‌ها و نتایج: میزان دانش کتابداران در زمینه‌های مجموعه‌‌سازی، فهرست‌نویسی و رده‌بندی، ثبت و آماده‌سازی منابع، امانت، مرجع، مهارت‌های ارتباطی، مدیریت، فناوری اطلاعات، ساختمان و تجهیزات کتابخانه، و اخلاق کتابداری در سطح مطلوبی قرار دارند. کتابداران در حوزه‌های مجموعه‌سازی، فهرست‌نویسی، ثبت و آماده‌سازی، امانت، مرجع، آموزش و اطلاع‌رسانی، مهارت‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات، و اخلاق حرفه‌ای دارای تیم خبره هستند. نیاز‌های تخصصی کتابداران شامل فناوری اطلاعات، نمایه‌سازی، چکیده‌نویسی، علم‌سنجی، مباحث روز کتابداری، مدیریت، آموزش و اطلاع‌رسانی و ساختمان و تجهیزات است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت دانش، نقشه دانش، ترسیم دانش، کتابداران، دانشگاه اصفهان،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مظفر چشمه سهرابی | cheshmeh sohrabi
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سمیه شمسی شاه ولد علیایی | shamsi shah ولد olyaei
نویسنده


نشانی اینترنتی http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42350_091d974f1d6676a3ddd8ccc7d57299a1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518046.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات