این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۶، شماره ۴ (پیاپی ۶۴)، صفحات ۵۹-۷۹
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه های دانشگاهی با میزان اعتماد تعمیم یافته دانشجویان به کتابداران ( مورد مطالعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد تهران)
چکیده فارسی مقاله
هدف: در پژوهش حاضر، کیفیت ارائه خدمات توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و نقش آن در اعتماد تعمیمیافته دانشجویان به کتابداران، بررسی شده است. روششناسی: این پژوهش با روش پیمایشی در بین380 نفر از دانشجویان -که با روش نمونهگیری طبقهای نسبی انتخاب شدند- بررسی شده است. یافتهها: یافتهها نشان میدهد متغیرهای مستقل تحقیق شامل «اثر خدمت (کتابداران)، کنترل اطلاعات، فضا و مکان، و نظم و هماهنگی» رابطه معنادار با متغیر وابسته (اعتماد به کتابداران) دارند. از این میان، متغیر «اثر خدمت (کتابدارن)» دارای قویترین رابطه است. نتایج تحلیل رگرسیونی نشان میدهد متغیرهای مستقل وارد شده در معادله رگرسیونْ، 45% از واریانس متغیر وابسته را پیشبینی میکنند. اصالت / ارزش: این پژوهش، اولین پژوهش صورت گرفته در حوزه سرمایه اجتماعی و کتابخانههای دانشگاهی است که بهطور اخص رابطه بین متغیر کیفیت خدمات کتابخانه و اعتماد تعمیمیافته کاربران (دانشجویان) به کتابداران را بررسی کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه فهیم نیا |
استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسن منطق | منطق
کارشناس مسئول کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42410_96396738593b6327491fc07efcb1799d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518056.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات