این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۵، شماره ۳ (پیاپی ۵۹)، صفحات ۱۲۹-۱۴۳

عنوان فارسی تحلیل نقش رسانه‎های جمعی بر مهارتهای ارتباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: با توجه به دو جریان خاص و عام و یا تفکیکی و انسجامی جهانی شدن، انتظار می‎رود هر یک از جوامع امروزی، بویژه قشر تحصیلکرده، روابط منسجم در ابعاد مختلف را با جامعه جهانی حفظ و تقویت کنند. یکی از مصداقهای تأثیرگذار در ایجاد و حفظ این نوع روابط، استفاده از رسانه‎های گروهی و شبکه‎های ارتباط جمعی است. از این‌رو، هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر استفاده از رسانه‎های گروهی و شبکه‎های ارتباط جمعی بر مهارتهای ارتباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. روش: این پژوهش به صورت پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه در سال تحصیلی 90-1389 و در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است. نمونه‎گیری با استفاده از روش طبقه‎بندی‌شده و به صورت سهمیه‎ای انجام گرفته و حجم نمونه 390 نفر است. برای بررسی فرضیه‎ها، از تحلیل رگرسیون استفاده شده است.آزمون فرضیه‎ها نشان می‎دهد بین استفاده از رسانه‎های جمعی و مهارتهای ارتباطی، رابطه وجود دارد. یافته‎ها: آزمون فرضیه‎ها مبیّن رابطه‎ای میان میزان استفاده از رسانه‎های جمعی با مهارتهای ارتباطی است. افراد استفاده کننده از اینترنت و تلویزیون در سازه مهارتهای ارتباطی، نمره بالایی را دریافت کردند. نتیجه‎گیری: از میان متغیرهای اثرگذار بر مهارتهای ارتباطی، به ترتیب، سن، میزان استفاده از رسانه‎ها، پایگاه اقتصادی - اجتماعی، مقطع تحصیلی، جنس و وضعیت تأهل سهم بیشتری داشتند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رسانه‎های جمعی، مهارتهای ارتباطی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پریسا ملک احمدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)

شاداب بهراد |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42981_f4bb3a940e8537acc2029792a1abee30.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518112.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات