این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۱، شماره ۳ (پیاپی ۴۳)، صفحات ۱۱۷-۱۳۸
عنوان فارسی
ارزیابی خدمات مرجع الکترونیکی در وبسایت کتابخانههای دانشگاهی دولتی شهر تهران (گزارشی از پیشرفت کار یک طرح پژوهشی)
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله ابتدا با بررسی عناصر و ویژگیهای خدمات مرجع الکترونیکی در وبسایت کتابخانههای دانشگاههای برتر دنیا، سیاهه ارزیابی از عناصر خدمات مرجع الکترونیکی برای وبسایت کتابخانه دانشگاهی تهیه میشود؛ سپس بر اساس این سیاهه ارزیابی، وضعیت کنونی وبسایت کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر تهران، از نظر عناصر، ویژگیها و خدمات مرجع الکترونیکی بررسی میگردد. بر اساس نتایج به دست آمده از مرحله اول پژوهش، عناصر و ویژگیهای خدمات مرجع، به هشت گروه عمده تقسیم میشود. نتایج مرحله دوم، نشان میدهد وب سایتها در زمینه خدمات ناوبری و خدمات مشارکتی، بهترین عملکرد را داشتهاند؛ بدین ترتیب که در خدمات ناوبری، 90% و در خدمات مشارکتی، 85% آنها این خدمات را ارائه کردهاند. از سوی دیگر، در زمینه ارائه خدمات از طریق تراکنش همزمان، ضعیفترین عملکرد را داشتهاند؛ به گونهای که متأسفانه تنها 10% وبسایتها این خدمات را ارائه کردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خدمات مرجع الکترونیکی، وبسایت کتابخانه دانشگاهی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجید سبزی پور |
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
غلامرضا فدایی |
دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_43731_e500c01a296817a114251f1ff752b928.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518245.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات