این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۰، شماره ۱ (پیاپی ۳۷)، صفحات ۶۱-۷۸
عنوان فارسی
ارزیابی سطح کیفیت خدمات کتابخانههای آموزشی
چکیده فارسی مقاله
اندازهگیری کیفیت خدمات در کتابخانههای آموزشی اهمیت ویژهای دارد، زیرا داشتن کتابخانههایی با کیفیت بالا میتواند فرایند توسعه پایدار را در کشورها تسهیل نماید. «لایب کوآل»[1] به عنوان یک تکنیک نوین و کاربردی است که در راستای سنجش و بهبود کیفیت خدمات کتابخانه از طریق تعیین میزان شکاف میان انتظارها و ادراکهای استفادهکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.در این مقاله، با استفاده از این تکنیک ، کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه یزد ـ شامل کتابخانه مرکزی و کتابخانههای مجتمعهای آموزشی ـ در ابعاد مختلف کیفی مورد سنجش قرار گرفته است .نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات حاصل بیانگر این است که سطح کیفی خدمات این کتابخانهها در حد مطلوب استفادهکنندگان نیست و میان انتظارها و ادراکهای استفادهکنندگان، شکاف وجود دارد و این شکاف در ابعاد دسترسی به اطلاعات و کنترل شخصی، عمیق تر است.در پایان، پیشنهادهایی جهت بهبود کیفیت خدمات و کاهش شکاف در هر کدام از ابعاد ارائه شده است. 3. Lib Qual
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات، سروکوآل، مدل تحلیل شکاف، لایب کوآل، کتابخانه،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حبیب میرغفوری |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
فاطمه مکی |
عضو هیئت علمی گروه کتابداری دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_44119_b2f8ae880cb0c23f39942a17d6cb05a4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518266.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات