این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۶، شماره ۱ (پیاپی ۲۱)، صفحات ۲۳-۳۲
عنوان فارسی
مارک بینالمللی: قالبی مجازی در عصری مجازی
چکیده فارسی مقاله
از حدود بیست سال پیش مارک بینالمللی بهعنوان یکی از ضروریترین نیازها برای سرعت بخشیدن به برقراری ارتباط رایانهای میان کتابخانهها توسط ایفلا مطرح شد. هدف از آن فراهم آوردن ک ابزار ارتباطی واحد از میان انواع گوناگون قالبهای مارک ملی بود، بهطوری که دادهها بدون کمترین نقصی از هر قالب دیگری به آن انتقال داده شده و یا از آن منتقل شود. در مقاله حاضر سعی میشود تا علاوه بر فراهم ساختن تصویری روشن از روند توسعه این قالب، چالشها و مسائل مربوط به آن را مطرح کرده و کتابداران را با مجموعه تلاشهایی که تاکنون در راستای اعتلای این قالب و با هدف استفاده از آن صورت پذیرفته است آشنا کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرناندا ماریا کامپوس | فرناندا maria کامپوس
عبدالرضا نوروزی چاکلی | noroozi chakoli
عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و دانشجوی دکتری کتابداری در دانشگاه فردوسی مترجم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_47411_ea3ff13bbf24e5e73660cf6bb48e36be.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-518322.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات