این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۵، شماره ۹۲، صفحات ۱۱-۱۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر کاربرد آسفالت بازیافتی بر مقاوت لغزندگی رویه راه
چکیده فارسی مقاله
تامین مقاومت لغزندگی کافی در زمینه راهسازی یکی از اقدامات مهم و اجتنابناپذیر است. پژوهش حاضر در پی آناست که امکان فنی استفاده از درصدهای مختلف آسفالتهای بازیافتی را، هم در بافت ریز و هم در بافت درشتروسازی راهها، بهمنظور کاهش لغزندگی مورد بررسی قرار دهد. برای اندازهگیری لغزندگی، روش آونگ انگلیسی بهکار گرفته شده است. در این تحقیق پانزده نمونه آسفالت درشتدانه و پانزده نمونه آسفالت ریزدانه با درصدهایمختلف آسفالت بازیافتی ساخته شده و در انتها نیز مقاومت لغزندگی هر یک از نمونهها در شرایط مرطوب )خیس(اندازهگیری شده است. دادههای بهدستآمده از آزمایش با استفاده از آزمون tتحلیل شده است. در این تحقیق، علاوهبر مطالعات آزمایشگاهی به بررسی مقاومت لغزندگی در نمونه کارگاهی با ترکیب 80درصد آسفالت بازیافتی در محورآزادراه تهران- قم نیز پرداخته شده است. برای این منظور، سه نمونه آسفالت گرم غیربازیافتی و سه نمونه آسفالتگرم بازیافتی از محل کارگاه تهیه شده و با دستگاه آونگ انگلیسی مقاومت لغزندگی نمونه ها مورد آزمایش قرار گرفتهاست. با توجه به مقادیر tو p-valueو مقدار ارزش آزمون که برابر عدد 82در نظر گرفته شده با ضریب اطمینان 95% تنها برای دو نوع آسفالت بافت درشت %40تازه بعلاوه %60بازیافتی و آسفالت بافت درشت %20تازه بعلاوه %80بازیافتی فرض صفر که همان فرض برابری عدد مقاومت لغزندگی دو نوع آسفالت است در سطح % 5رد نمیشود. باتوجه به استفاده 80درصدی از آسفالت بازیافتی در طرحهای اجرایی فعلی، توصیه میشود سهم آسفالت بازیافتی در اجرابه 60درصد کاهش یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسفالت بازیافتی، مقاومت لغزندگی، بافت ریز و درشت، آونگ انگلیسی،
عنوان انگلیسی
Assessing the Effect of Using Recycled Asphalt Pavement on the Road Skid Resistance
چکیده انگلیسی مقاله
Providing sufficient road skid resistance is an important and inevitable measure. The currentstudy seeks for the technical feasibility for testing the effects of various percentages ofrecycled asphalt pavements in macro and micro textures of road surface on the road skidresistance. In this study, 15 macro texture plus 15 micro texture samples were usedincorporating various contents of recycled asphalt pavements. The British Pendulum was usedas the tool for this end. The resulted values of skid number were analyzed using the t-testvalue. In addition, a case study was carried out with 80 percent recycled asphalt pavements.The resulted t statistics and p-values showed that the composition of 40 percent new hot mixedasphalt with the 60 percent recycled asphalt pavement with the macro texture would lead intothe highest value of skid number. Referring the current usage of 80 percent recycled asphaltpavements, it is recommended to use 60 percent contents instead.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا بهنود |
استادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران
مهرداد کیهانفر |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران
علی عبدی کردانی | abdi kordani
استادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_53718_c3e7c24310a6f0174a81e1e6925ddc76.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-522629.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات