این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۷، شماره ۲۴، صفحات ۳۳۷-۳۵۲

عنوان فارسی بررسی نقش خود دلسوزی و ابرازگری هیجانی در پیش‌بینی خود افشاییِ برخط در دانشجویان استفاده‌کننده از شبکه‌های اجتماعی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این پژوهش، بررسی رابطۀ خود دلسوزی و ابرازگری هیجانی با خود افشایی بود. روش: در این پژوهش، 324 نفر از دانشجویان استفاده‌کننده از فضای مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی به شیوۀ نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند و به پرسشنامه‌های، خود دلسوزی، ابرازگری هیجانی و خود افشاییِ برخط پاسخ دادند. یافته‌ها: مؤلفه‌های مهربانی به خود و ذهن‌آگاهی، رابطۀ مثبت و مؤلفه‌های خود داوری و انزوا و همانندسازی، بیش از حد رابطۀ منفی معناداری با خود افشاییِ برخط دارند. همچنین، ابراز هیجان مثبت و ابراز صمیمیت، رابطۀ مثبت و ابراز هیجان منفی رابطۀ منفی معناداری با خود افشاییِ برخط دارند. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که در کل، مجموعۀ این متغیّرها 62 درصد از واریانس خود افشاییِ برخط را تبیین می‌کنند. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش، باید به نقش ابرازگری هیجانی و خود دلسوزی، به عنوان پیش‌بینی‌کنندۀ خود افشاییِ برخط توجه ویژه‌ای داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خود دلسوزی، ابرازگری هیجان، خود افشاییِ برخط،

عنوان انگلیسی The Survey Role of Self-Compassion and Emotional Expression in Predicting Online Self-Disclosure in Students Using Social Networks
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The aim of this study is to investigate the relationship between self-compassion and emotional expression in predicting online self-disclosure in students using social networks. Methods: In this study, 324 students using cyberspace at the University of Mohaghegh Ardabili were selected by cluster sampling method and questionnaires, compassion, emotional expression and online self-disclosure responded. Results: The results showed a positive correlation obtained between components of kindness and mindfulness and negative relationship between components of self-judgment, isolation and overidentification with online self-disclosure. Also expressed positive emotions and express intimacy positive correlation and expressed negative emotions had significant relationship with the online disclosure. Stepwise regression analysis showed that the total of these variables explained 62% of self-disclosure online. Conclusion: The author of the research concludes that based on these results, the role of emotional expression and self-compassion as predictors of online self-disclosure had special attention.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نیلوفر میکاییلی |
دکتری روان شناسی، دانشیار گروه روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی. اردبیل، ایران نویسنده مسئول نشانی اردبیل؛ خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی نمابر 04533582101 email nmikaeili@uma.ac.ir
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

محمدعلی قاسمی نژاد | mohammad ali
دکتری روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی. اردبیل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)

پرویز مولوی |
فوق تخصص روان پزشکی و دانشیار گروه روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. اردبیل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل (Ardabil university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_458_764dffcfac12240ba06e1fa36f044767.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-525870.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات