این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۶۷۹-۷۰۰
عنوان فارسی
سیستم پشتیبان تصمیم برای اقدامهای مدیریت ذینفعان طی فازهای مختلف پروژه با درنظرگیری ویژگیهای شخصیتی و منابع (مطالعۀ موردی: سامانۀ بهسما)
چکیده فارسی مقاله
اشتباه رایج در مدیریت پروژههای فناوری اطلاعات، تمرکز بر مسائل فنی و غافل شدن از سایر حوزهها نظیر مدیریت ذینفعان است که دانش مدیریت پروژه در سالهای اخیر روی آن متمرکز شده است. در این مقاله، یک سیستم پشتیبان تصمیم توسعه داده شده که در قالب ده گام اجرایی به برنامۀ عملیاتی مدیریت انتظارات ذینفعان منتج میشود. در این سیستم با بهرهگیری از یک مدل بهینهسازی، منابع سازمان با درنظرگیری ویژگیهای شخصیتی و اهمیت نسبی ذینفعان بهصورت بهینه برای تأمین کل یا بخشی از خواستههای آنها در فازهای مختلف پروژه تخصیص داده میشوند. مهمترین نوآوریهای ارائهشده در توسعۀ این سیستم، طراحی چارچوبی یکپارچه با درنظرگیری فازهای مختلف پروژه شامل فاز مطالعه، اجرا و اختتام و همچنین درنظرگیری ویژگیهای شخصیتی افراد مسئول در هر گروه از ذینفعان پروژه بوده که در تحقیقات پیشین به آن توجه نشده است. سیستم پیشنهادی در یک پروژۀ ملی فناوری اطلاعات پیادهسازی شد و دستاوردهای این مطالعۀ موردی در سه محور معیارها و ذینفعان، هزینه و زمان اقدامها و نتایج مدل، ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Decision Support System for Stakeholder Management during Different Project Phases considering Stakeholders’ Personality Types and Available Resources (The Case of Behsama Web-Based Information System)
چکیده انگلیسی مقاله
A common mistake in the management of information technology projects is paying attention only to the technical issues and neglecting other areas of the project management. A critical area in information technology projects is the stakeholder management, which has been the focal point of many recent researches in the project management field. Thus, a decision support system (DSS) has been developed in this paper, consisting of a 10-stage operational process that leads to an executive plan for responding to the stakeholders' expectations. The proposed DSS benefits from an optimization model that considers not only cost and time constraints, but also the possibility of partly fulfilling the stakeholders' needs and expectations. The most important innovations in the development of this DSS are: considering the different phases of the project (planning, implementation and closing); and also, considering the personality types of contact persons in each stakeholder group. The proposed system has been implanted in a national IT project and the results have been presented in three categories, i.e. criteria and stakeholders, cost and time, and the results of the proposed model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حسین ایرانمنش | seyed hossein
دانشیار دانشکده مهندسی صنایع، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجید شخصی نیایی |
استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
محمد امین دوراندیش یزدی | mohammad amin dourandish yazdi
کارشناسی ارشد مدیریت پروژه، دانشکده مهندسی صنایع، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_62786_4fa9cde201152e73a1939a72d1df21c8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-525907.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات