این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۷۲۹-۷۵۸
عنوان فارسی
طراحی مدل زیرساختها و الزامات توسعۀ بازارهای بینالمللی در حوزۀ ICT
چکیده فارسی مقاله
با توجه به نیاز کشور به توسعۀ توان رقابتی شرکتهای فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات، محققان با بررسی مطالعات صورتگرفته و پژوهشهای پیشین، ابتدا دو مدل اولیۀ زیرساختها و الزامات را استخراج کردند، اما با توجه به بومینبودن و مرتبطنبودن عوامل استخراج شده به بازار فناوری ارتباطات و اطلاعات، بهکمک دو روش مصاحبه و دلفی از نظر خبرگان بهره برده شد. روش پژوهش، آمیختۀ کیفی و کمی است و از لحاظ هدف، توسعهای و کاربردی بهشمار میرود. ابتدا از طریق مصاحبه با 10 تن از خبرگان، 60 عامل شناسایی شد و با احتساب 45 عامل شناسایی شده از ادبیات پژوهش، در مجموع 105 عامل در پرسشنامۀ دلفی درج شد. 15 خبره در سه مرحله روی 44 عامل به توافق نهایی رسیدند؛ سپس با بهرهمندی از نظرهای تخصصی 110 تن از کارشناسان در شرکتهای فعالِ حوزۀ ICT، 44 عامل شناسایی شده با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی دستهبندی شدند. بر اساس نتایج بهدست آمده، عوامل در چهار گروه طبقهبندی شدند و شاکلۀ مدل نهایی را ساختند. این چهار گروه عبارتاند از: زیرساختهای حاکمیتی و شرکتی و الزامات حاکمیتی و شرکتی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
igning the Fundamentals and Prerequisites Model for Developing International Markets in ICT Industry
چکیده انگلیسی مقاله
h regard to the needs of Iran for expansion of foreign markets, in this research, developing a model concerning fundamentals and prerequisites for developing international markets in ICT industry was sought. For this purpose, related literature was reviews and two primary models for fundamentals and prerequisites have been designed. Then, for customization of the model according to Iranian market, experts opinions were collected through interviews and Delphi method. The nature of this research is developmental and applicable and the research method is a combination of qualitative and quantitative methods. For data gathering, at first we interviewed 10 knowledgeable experts. Then, 60 factors were extracted from interviews through theme analysis. The extracted factors were added to the already 45 factors that were identified from the literature review and totally 105 factors were sent to 15 experts to examine the importance and adaptability of those factors in Iran market. After a three-step Delphi method evaluation, 44 factors became finalized. Then a survey was done on 110 experts that work in ICT industry. The result of the exploratory factor analysis has shown that the factors were divided into 4 dimensions, namely, governmental, organizational, governmental prerequisite, abd organizational prerequisite.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین تهرانی |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسداله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اصغر مشبکی اصفهانی | moshabaki esfahani
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_62345_6559472c49d4fc485bc5c1766344b410.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-525909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات