این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۱۹، صفحات ۱۶۳-۱۸۴
عنوان فارسی
ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه عوامل سهگانه؛ نمره دانشجویان، مرتبه علمی و وضعیت استخدامی استادان با نمره ارزشیابی استادان است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل همه استادان دانشگاه تربیت مدرس در سالهای تحصیلی 92-91 و 93-92 به تعداد 670 نفر است که تعداد 336 نفر با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش نمرههای ارزشیابی استادان، گزارش تأیید شده دفتر امور هیئت علمی دانشگاه و در بخش نمرههای اخذ شده دانشجویان در درس مربوطه، گزارش سامانه جامع گلستان بوده است که از روایی و پایایی لازم برخوردار است. برای پیشبینی نمره ارزشیابی از روی عوامل سهگانه از رگرسیون چند متغیره با روش گامبهگام استفاده شد. عمده نتایج بیانگر آن است که بین نمره ارزشیابی استادان و عوامل سهگانه در سطح (05/0 P≤) رابطه معنیدار و مثبتی وجود دارد و سه متغیر با هم حدود 6 درصد از واریانس نمره ارزشیابی استادان را تبیین میکنند. همچنین مقادیر F، ضرایب رگرسیونی استانداردشده (β) و مقدار T در معادله رگرسیونی در سطح (05/0 P≤) معنیدار بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of Teaching Quality of Faculty Members at Tarbiat Modares University
چکیده انگلیسی مقاله
This descriptive-correlational study aimed at investigating the relationship between the triple factors of students' score, academic level and employment status of professors and the professors' assessment scores. The statistical population of this research was composed of all professors of Tarbiat Modares University in the 2012-2013 and 2013-2014 academic years (N= 670). Regarding this, it was attempted to select a total of 336 participants using the purposeful sampling method. Regarding the data collection tools used in relation to professors' assessment scores, it was decided to make use of verified reports prepared by the Office of Faculty Affairs of Tarbiat Modares University. Given the student's scores in the relevant courses, it was tried to make use of Golestan comprehensive reports, which were sufficiently reliable and valid. Then, the Step-Wise Multiple Regression was used to predict the assessment score in relation to the triple factors. The main results of this study indicated that there was a significant and positive correlation between the professors' assessment scores and the triple factors (P≤0.05). Actually, the three variables together accounted for about 6% of the variance in the professors' assessment scores. Also, F statistics, standardized regression coefficients (β) and T statistics were significant in the regression equation (P≤0.05).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد حاتمی |
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_28817_04f05129d248e2867027953f423536ec.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-525930.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات