این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۳۳-۵۴

عنوان فارسی ارائه مدل مفهومی یادگیری کارآفرینانه سازمانی
چکیده فارسی مقاله طی دو دهه اخیر مطالعات یادگیری کارآفرینانه با تمرکز بر نحوه یادگیری فرد کارآفرین در فرآیند کارآفرینی مدل های متعددی از این پدیده را ارائه نموده اند. به دلیل عدم توجه این مدل ها به تعاملی بودن یادگیری در بستر جمعی، هیچ یک از مدل های یادگیری کارآفرینانه قابلیت بکارگیری در سازمان های از پیش تاسیس شده را ندارند. از این رو در این تحقیق در چارچوب روش نظریه برخاسته از داده و با مطالعه کسب و کارهای نوآور شبکه نمایش خانگی، یک مدل نظام مند و مفهومی از یادگیری کارآفرینانه سازمانی ارائه گردیده است که مقوله‌های کلیدی این سازه را نشان می‌دهد. در این مطالعه با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری نظری تعداد 20 مصاحبه نیمه ساخت یافته با مدیران ارشد و کارشناسان حوزه شبکه نمایش خانگی صورت پذیرفت و در نهایت 3 مصاحبه کنترل متقاطع به منظور واکاوی، استخراج و تایید یافته‌های حاصل از مرحله اول انجام شد. بر اساس نتایج حاصله مقوله محوری این سازه، مفهوم یادگیری تعاملی فرصت‌گرا می باشد که به قابلیت‌های پویای ترکیبی به عنوان پیامد فرآیند منتهی می شود. همچنین"جو کارآفرینانه و تغییرات بازار"به عنوان شرایط علی، "شبکه سازی ومعماری سازمانی یادگیرنده" به عنوان شرایط زمینه‌ای، "عوامل فرهنگی اجتماعی، دولت و دانشگاه" به عنوان شرایط محیطی و "استراتژی اثرمطلوب، استراتژی انطباقی و استراتژی اهرمی" به عنوان راهبردها در مدل یادگیری کارآفرینانه سازمانی شناخته شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Conceptual model of Corporate Entrepreneurial Learning
چکیده انگلیسی مقاله Entrepreneurial Learning (EL) as a domain has emerged in interface of Entrepreneurship and organizational learning primarily focused on individual entrepreneurs as the unit of analysis but the outcome of EL may be embedded in multi-faceted entrepreneurial activities such as implementation of an opportunity in established organizations. Since previous models of EL are entrepreneur focused, these models cannot be applied at organizational level. Herein we conceptualize Corporate Entrepreneurial Learning (CEL) to integrate key elements of this area & show how EL takes place in organizations. This paper aims to provide a systematic and conceptual model of CEL in Innovative Businesses in Home Video Entertainment Channel (HVEC) based on Grounded Theory strategy. The research process was by theoretical sampling method to carry out in-depth interviews with 20 Executive managers and experts of HVEC. The results show that Interactive Learning Opportunity-oriented can be considered as the core element of this GT model. The other elements of this model included; Entrepreneurial Climate and Environmental Change as casual factors; Effectual Learning, Adaptive Learning and Levering Learning as a strategies; Networking and Learning Organizational Architecture as the context elements; Socio-cultural factors and Government as the intervention factors; and finally Combinative Dynamic Capability ( Adaptive Capability, Absorptive Capability and Innovative Capability) has been found as an outcome of the model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا فنایی مرحمت | fanaee marhamat
گروه سازمانی، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدرضا زالی | mohammad reza
گروه سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مهران رضوانی |
گروه سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

اسداله کردناییج |
دانشیار دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_28807_a076f3d12089cddce773991a0fe8402c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-525977.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات