این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۵۳-۷۱
عنوان فارسی
بکارگیری ضریب همگنی جهت ارزیابی تاثیرات مشخصه های پیش پاشش سوخت بر کیفیت فرآیند اختلاط سوخت و هوا و نحوه عملکرد یک موتور اشتعال تراکمی پاشش مستقیم سرعت بالا پرخوران
چکیده فارسی مقاله
تاثیرات همزمان میزان سوخت پیشپاشش و زمانبندی پیشپاشش بر فرآیند اختلاط سوخت و هوا، عملکرد موتور و مقدار آلایندههای تولیدی در یک موتور اشتعال تراکمی پاشش مستقیم سرعت بالای پرخوران بررسی شده است. برای این منظور از پارامتر اصلاح شدهای با نام «ضریب همگنی» به عنوان معیاری جدید در ارزیابی کیفیت فرآیند اختلاط سوخت و هوا بهره برده شده است. ابتدا نتایج حاصل از شبیه سازی با داده های تجربی مورد مقایسه قرار گرفته است و تطابق مناسبی جهت پیشبینی مقادیر فشار داخل سیلندر، میزان حرارت آزاد شده و مقادیر آلایندههای تولیدی حاصل شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد، مقدار سوخت پیشپاشش تاثیرات به مراتب بیشتری بر کیفیت اختلاط سوخت و هوا در مقایسه با زمانبندی پیش پاشش سوخت دارد به نحوی که با جلوانداختن زمان پیش پاشش سوخت، بیشینه مقدار «ضریب همگنی» در زمانی سریعتر حاصل گردیده و مدت زمان بیشتری برای ایجاد مخلوطی همگنتر جهت اشتعال فراهم خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Applying the Homogeneity Factor to Evaluate the Effects of Pilot Injection Characteristics on Air-Fuel Mixing Quality and Engine Performance in a Turbo-Charged High Speed Direct Injection (HSDI) Diesel Engine
چکیده انگلیسی مقاله
In current research, the simultaneous effects of pilot fuel quantity and pilot injection timing on air-fuel mixing process, engine performance and the amount of pollutant emissions have been investigated in a High Speed Direct Injection (HSDI) turbo-charged diesel engine. For this purpose, a modified parameter called "Homogeneity Factor (HF)" has been applied as a new measure for analyzing the air-fuel mixing process. The simulated results has been firstly compared with the experimental data and a very good agreement has been achieved for simulating the in-cylinder pressure, the heat release rate and the amount of pollutant emissions. The results show that the pilot fuel quantity is more effective on air-fuel mixing quality than pilot injection timing. By advancing the start of pilot injection timing, the maximum amount of Homogeneity Factor (HF) during pilot injection, is achieved at an earlier time. As a result, for earlier SOP timing, a sufficient mixing is available to achieve a more homogeneous at the time of ignition.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ریوف مبشری |
دانشگاه حضرت آیت الله العظمی بروجردی ره
مهدی صدیق |
دانشگاه حضرت آیت الله العظمی بروجردی ره
نشانی اینترنتی
http://www.jfnc.ir/article_54057_99f262113d667d891f05e6e6760d7049.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-530755.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات