این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Economic Review، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۸۴۷-۸۶۳

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Does Market Potential Matter? Evidence on the Impact of Market Potential on Economic Growth in Iranian Provinces
چکیده انگلیسی مقاله T he market potential is an indicator showing the level of market access and national demand for products of a region. The aim of this study is to study the effect of market potential on regional economic growth in 28 Iranian provinces over the years 2001–2011. In order to do that, a model of regional growth was estimated by using Spatial Dynamic Panel Data technique. This technique allows us to control for endogeneity biases. Based on the findings, the market potential has a significant positive impact on economic growth of Iranian provinces. This means that as the regional market of products gets bigger, it will experience a higher economic growth.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا دهقان شبانی | dehghan shabani
assistant professor, department of economics, shiraz university,shiraz,iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

علی حسین صمدی | ali hussein
shiraz university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

آمنه زارع |
department of economics, faculty of economics, management and social sciences, shiraz university, shiraz, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی https://ier.ut.ac.ir/article_64084_0a16943f0937f31ba18a8939c964b143.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/434/article-434-532014.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات