این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۹، شماره ۳-ویژهنامه سومین کنفرانس بینالمللی نوآوری اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، صفحات ۲۶۱-۲۷۰
عنوان فارسی
اثربخشی آموزش مثبتاندیشی بر تابآوری و رضایت از زندگی زنان مطلقهی سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی منطقهی ۵ تهران
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مثبتاندیشی بر رضایت از زندگی و تابآوری زنان مطلقهی تحت حمایت سازمان بهزیستی انجام شد. روشکار: در این پژوهش بالینی، جامعهی آماری شامل زنان مطلقهی سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی بود که از بین آنها 30 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در 2 گروه 15 نفری آزمون و شاهد، تقسیم شدند. گروه آزمون به مدت 10 جلسه 2 ساعته و 2 روز در هفته، تحت آموزش مهارتهای مثبت اندیشی قرار گرفتند. ابزار پژوهش مقیاس تابآوری 25 ماده کونور– دیویدسون (CD-RIS) و پرسشنامه رضایت از زندگی (SWLS) 5 مادهای با مقیاس راخیر و سامانی (1383) بود. یافتهها: نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس تکمتغیره نشان داد که آموزش مثبتاندیشی، بر تابآوری زنان سرپرست خانوار، تاثیر مثبت معنیدار داشته ولی بر رضایت از زندگی آنها تاثیر معنیداری ندارد (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
تابآوری، رضایت از زندگی، زنان مطلقه، مثبتاندیشی،
عنوان انگلیسی
Effectiveness of positive thinking training on resilience and life satisfaction in divorced women heading households supported by Welfare Organization in district 5 of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The present study aimed to assess the effectiveness of positive thinking training on life satisfaction and resilience in divorced women who are supported by Welfare Organization. Materials and Methods: In this clinical study, the statistical population is comprised of all of the divorced women who were the heads of households and supported by Welfare Organization. Then 30 of these women were randomly selected and divided into two groups of experimental and control groups. The experimental group participated in 10 two-hour sessions of positive thinking skill training twice a week. A 25-item Connor-Davidson (CD-RIS) Resilience Scale and Satisfaction with Life Scale and a 5-item Satisfaction with Life Scale (SWLS) designed by Rakhir and Samani (2004) have been used as research instruments. Results:Using a univariate analysis of covariance, the results indicated that positive thinking training has a significantly positive effect on the resilience of women as heads of households, but it does not have any significant effect on their life satisfaction (P>0.05). Conclusion: The results of the study revealed that positive thinking training has a significant effect on resilience, but it did not impact on life satisfaction significantly but the method used in the present study can be considered as a proper method for psychological, therapeutic and consulting interventions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه مقصودلو | fatemeh maghsoodloo
ma. student in general psychology, department of psychology, rasht branch, islamic azad university, rasht, iran
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، گروه روان شناسی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رشت (Islamic azad university of rasht)
مسعود عموپور | massoud amoopour
assistant professor, department of psychology, rasht branch, islamic azad university, rasht, iran
استادیار گروه روان شناسی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رشت (Islamic azad university of rasht)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_9872.html
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات