این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران، جلد ۲۷، شماره ۴، صفحات ۲۸۲-۲۸۹

عنوان فارسی مطالعه امکان سنجی برگزاری دوره آموزش مجازی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی مقاله سابقه و هدف:. تحول و تکامل فن­اوری اطلاعات، همه بخش‌های جامعه از جمله حوزه آموزش را تحت تاثیر قرار داده است. پیش شرط استفاده از یادگیری الکترونیکی، وجود زمینه و بستر‌های لازم و دیدگاه روشن درباره آن است. هدف از این مطالعه، بررسی امکان برگزاری دوره آموزش مجازی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران از نظر اعضای هیات علمی بود. روش بررسی: در این پژوهش توصیفی- پیمایشی، کلیه اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با تعداد 51 نفر بررسی شدند. ابزار گردآوری داده­ها، پرسش­نامه 54 گویه‌ای با مقیاس لیکرتی 5 گزینه‌ای و در 7 حیطه تکنولوژیکی، انسانی، رهبری و مدیریت، اداری و پشتیبانی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و پداگوژیکی بود. یافته­ها: میانگین پاسخ‌ها در تمامی حیطه‌ها از نظر شرکت کنندگان بالاتر از حد متوسط بود (0001/0>P). ضریب همبستگی اتا ارتباط قوی بین متغیرهای دموگرافیک شامل جنسیت و میزان تحصیلات با نمره کل پرسش­نامه را نشان نداد، اما با افزایش سن مشارکت کنندگان، نمره کل پرسش­نامه با اثرگذاری 42 درصدی افزایش یافت. نتیجه­گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران از آمادگی خوبی برای برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برخوردار است و باید نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله امکان سنجی، آموزش مجازی، پرستاری و مامایی

عنوان انگلیسی The feasibility study of virtual learning courses for members of the Faculty of Nursing and Midwifery, Islamic Azad University, Tehran Medical Branch
چکیده انگلیسی مقاله Background: The evolution of information technology has affected all sectors of society including education. The precondition for the use of E-learning is the existence of contexts and clear view about it. The aim of this study was to determine the possibility of holding virtual training course at the School of Nursing and Midwifery, Islamic Azad University, from the perspective of faculty member. Materials and methods: This descriptive- survey study was done on 51 faculty members of Nursing and Midwifery faculty. Data were collected through questionnaires including 54 questions with 5-point Likert scale and in the 7 domains of technological, human, leadership and management, administrative and support, cultural and social, economic and pedagogical. Validity and reliability were evaluated and confirmed (Cronbach's alpha coefficient 87%). Answers were analyzed by descriptive and inferential statistics (One- sample T test and Eta correlation) using SPSS (ver19) software. Results: The average of responses for all domains was higher than the average (P< 0.0001). The correlation coefficient ETA did not show strong correlation between demographic variables, including gender and education level of the participants, with total score of the questionnaire; but by increasing age of the participants, the total score of the questionnaire increased with effectiveness of 42 percent. Conclusion: According to the results, Faculty of Nursing and Midwifery have acceptable readiness for virtual training courses and must act to hold the course.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Feasibility, Virtual learning, Nursing and midwifery

نویسندگان مقاله سمانه پارچه بافیه | samaneh parchebafieh
nursing department, tehran medical sciences branch, islamic azad university, tehran, iran; phd candidate in nursing education, tarbiat modarres university.
گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران؛ دانشجوی دکترای تخصصی آموزش پرستاری دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محبوبه صفوی | mahboobe safavi
phd in health services management, , nursing department, tehran medical sciences branch, islamic azad university, tehran, iran
دکترای مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)

سهیلا مشعوف | soheila mashouf
nursing department, tehran medical sciences branch, islamic azad university, tehran, iran; phd candidate in health care services management, sciences and research branch of islamic azad university.
گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران؛ دانشجوی دکترای مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

گلنوش میرسعیدی | golnoosh mirsaidi
phd in educational administration, surgical technology department, tehran medical sciences branch, islamic azad university, tehran, iran
دکترای مدیریت آموزشی، گروه اتاق عمل، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران،مرکز تحقیقات سیاست گذاری اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)

شادی عبداله زرگر | shadi abdollah zargar
nursing department, tehran medical sciences branch, islamic azad university, tehran, iran
گروه پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)

هومن بخشنده | hooman bakhshandeh
epidemiologist. rajaie cardiovascular medical and research center, tehran, iran
اپیدمیولوژیست، مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://iau-tmuj.ir/browse.php?a_code=A-10-1-517&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت اطلاعات بهداشتی
نوع مقاله منتشر شده تحلیلی/مقطعی/توصیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات